TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Hjelp/rÃ¥d om 98 mod Corolla 1,3l Touring

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt alle andre Toyota modeller
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt alle andre Toyota modeller
 #176304  av corolla_98

Hei,

Er helt ny her inne, og håper det er noen som kan hjelpe meg litt.

Hvor mye vil dere si at følgende bil er verdt? Jeg vurderer å kjøpe den av en bekjent, men er usikker på prisen.

Fakta:
- 98 mod Corolla 1,3l Touring (Stasjonsvogn). Linea Terra, tror jeg den heter. Den er helt ribba for ekstrautstyr. Ikke el. vinduer, ikke sentrallås, ikke A/C etc. Hengerfeste er det, men det er vel omtrent det eneste ekstra med den.

- Kilometerstand: 255.000! Ja, den har gått veldig langt, til å være 98 mod. Gått som firmabil. Er det noen som har en formening om en så høy kilometerstand på denne bilen? Er dette noe jeg bør "frykte"?

- Bilen er uten rust og ble understellsbehandlet/tectyl for 1 uke siden.

Hva mener dere bilen er verdt? Det ligger jo en del slike ute på Finn/Autodb, men ingen med så høy kilometer. Så det er litt vanskelig å sammenlikne.

#176308  av andre 1

Hei vi har 2 biler med den motoren i ! en corolla stv 96 mod og en 90 mod starlet , på den kilometerstanden så bør du forvente oljeforbruk i en eller annen grad ! starletten har 260000 på telleren og bruker en del olje . corollaen har 120000 og bruker intet . Ellers så er det jo de vanelige tingene som dempere , foringe ,stag ,bremser osv ! når dette er sagt så burte det jo ikke være noe problem o m bilen har fulgt servicene .

Så til hva bilen er verdt ! Da syntes jeg at du skal ta et søk inn på finn.no og autodb , sammenlign pris i forhold til års mod km osv ... Forhandler pris med ca 100000 på telleren er fra 900000 og opp for et pent eksemplar , men da har du jo garanti osv i prisen som du betaler en del for .
Om du velger å gå for den bilen så har du iallefall en driftssiker bil , og skulle motoren svikte så koster det ikke mange lappene for en "ny" .

#176324  av corolla_98

Takk for fint svar, andre 1.

Ønsker en bil nå et års tid eller to, som jeg ikke bør gjøre så mye annet med enn å fylle bensin og skifte olje. Så et bytte av motor ønsker jeg at jeg slipper, selv om det kanskje ikke koster mange lappene :) .

Problemet/spørsmålet mitt er vel egentlig mest dette med pris. Har søkt og kikket på Finn og autodb, men som sagt er det ingen av disse corollaene som har gått så langt. Ingen som jeg har sett ihvertfall. Så jeg er litt i villrede.

Vet ærlig talt ikke hvor mye en såpass høy kilometerstand som det er på den bør trekke ned prisen.

Pent eksemplar som har gått 100.000 koster fra 90.000,- og opp sier du. Bilen det her er snakk om har jo gått veldig mye mer. Hvor mye kan/bør man da trekke fra?

Noen som har noen ide om prisleiet?

En tanke er jo at jeg sikkert kommer til å kjøre på den mellom 20 og 25.000 i året. Så om 2 år har da bilen gått 300.000, noe jeg er litt redd kan skremme bort en del kjøpere. Får jeg da i det hele tatt solgt den, til noe mer enn vekslepenger??

#176343  av andre 1

Hadde det vært meg så ville jeg iallefall ikke gitt mer en 50000 , og dette om den er pen !!!
Skal du ikke ha den mer en 2år så får du neppe noen nevneverdige problemer , men brukt er brukt !
Problemet kommer da du skal selge den igjen , folk flest ser veldig på km stand selv om det ikke har så mye å si !

Tror nok du vil tjene mer på å kjøpe en bil med lavere km med tanke på videre salg !

En jeg kjenner kjøpte nylig en 97mod corolla ginza sedan med 75000 på telleren ! bilen hadde kun en eier og var meget pen , denne ga han 73000 for og kan selge den igjen om et par år med et minimum av tap.....

#176364  av corolla_98

Ok. Tror prisen han ønsker er 55.000,-.

Ellers bærer bilen preg av å ha blitt brukt, spesielt innvendig. Litt typisk firmabil. Den er generelt møkkete (noe inngrodd) innvendig.

Da er dette kanskje en litt i overkant pris på denne bilen?

#176386  av andre 1

Han får sikkert 55 for den , men jeg syntes kansje det er litt i overkant .

#176834  av corolla_98

Ok, takk Andre 1. Jeg er nå i tenkeboksen :-).

#177098  av corolla_98

Og der har jeg kommet ut av tenkeboksen.... :shock:

Kjøpte i dag en dritfin 99 mod 3-dørs G6 istedet :lol: