TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Celica og "gamlinger"...

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Celica
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Celica
 #176339  av mr24ever

E d bare mæ, eller har celica begynt å bli gubbebil?? har sett mange eldre typa m celica i d siste, å synes ikke d hør helt hjemme... Flere som har observert dette eller???

#176348  av sleeper

altid vært mange "gamle" som har hatt celica.. :wink:

(la merke til det når jeg først begynnte og interesere meg for celica...)

#176350  av Andreazz

Morfar hadde splitter ny Celica i 1997! Bare en standard 1,8 da med hjulkapsler.. :?
Solgte den et par år etter og kjøpte seg SAAB, han fikk vondt i ryggen av å sette seg inn å ut av Celican (mannen er 1,90 høy)

#176354  av sotevik

Det er mange "gamle" som fortsatt har gutten i seg, bilen blir ikke noe mindre sportslig av den grunn.
Sist redigert av sotevik den 30 mai 2006 19:46, redigert 1 gang totalt.

#176355  av VeilSide

Jeg prøvde bilen til en kompis da jeg var 16 og ble rimelig ovveraska over hvor godt en T16 egentlig gikk. Har alltid synes Toyotahester var "bedre" enn andre hester og Celica var jo en god bil på sin tid når en tenker på hvilke andre biler en kunne få til samme prisklasse som gikk like greit samt hadde god holdbarhet ;)

#176363  av sindrejl

veldig mange i midtlivskrisa som kjøper celica, men såklart.. bare 1.8litern..

#176374  av arctic_celi

Jupp, veldig mange gubber som kjører celica ja...
Hver gang jeg møter en Mk7 så forventer jeg en ungutt inne i den...
men det er nesten bestandig en gammel gubbe med grått hår ;)

Helt greit for meg... de tar jo godt vare på bilene... og forsikringen blir jo bedre desto mer "gubbe" bil det er :D

#176383  av celica4ever

jeg ser for det meste gamle kjerringer :P Da kjører dem som regel celica mk6..

#176393  av kaimagne

Kjører de Celica, kan du være trygg på at de ikke har vond rygg i hvertfall! ;)

#176441  av Vipern

Har på følelsen av at de fleste gamlingene bare har celicaene sine en ganske kort periode. En sesong ellerno, så skifter de til noe mer "komfortabelt".

Har fraktet endel gamlinger på jobben i min celica. Bestandig endel grynting når dem skal ut av bilen:P

#176474  av celicat23

Vipern skrev:Har fraktet endel gamlinger på jobben i min celica. Bestandig endel grynting når dem skal ut av bilen:P
Var en gammel gubbe som hadde min celica mk7 før jeg kjøpte den og. Grunnen til at han byttet den inn hos forhandleren var visstnok akkurat det at det var for vanskelig å gå inn og ut av bilen. Så ikke ett helt ukjent fenomen tydligvis :)

#176505  av jsun

celicat23 skrev:
Vipern skrev:Har fraktet endel gamlinger på jobben i min celica. Bestandig endel grynting når dem skal ut av bilen:P
Var en gammel gubbe som hadde min celica mk7 før jeg kjøpte den og. Grunnen til at han byttet den inn hos forhandleren var visstnok akkurat det at det var for vanskelig å gå inn og ut av bilen. Så ikke ett helt ukjent fenomen tydligvis :)
Lav bil ... synonymt med "Sportsbil" ... men kanskje de bør tenke på dette før de når alderen rundt 60år... he he... :wink:

#176532  av sleeper

er vel overgangsalderen som banker på hos mange av de.. :wink:

#176552  av Apsis

Jeg har også lagt merke til dette.
Senest når jeg var i butikken her om dagen satt det en eldre herremann i en Celica GT4 Carloz Sainz på parkeringsplassen utenfor. Så ut som om han bare kjørte rundt på parkeringsplassen også. ;)

#176561  av sleeper

Apsis skrev:Jeg har også lagt merke til dette.
Senest når jeg var i butikken her om dagen satt det en eldre herremann i en Celica GT4 Carloz Sainz på parkeringsplassen utenfor. Så ut som om han bare kjørte rundt på parkeringsplassen også. ;)
har faktisk aldri sett noen eldre kjøre rundt i noen gt4 utganvene av celica..
eldre menn kjører som regel mk7 mens eldre kvinner som regel kjører mk6 (med 1.8literen selfølgelig... :wink: )