TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Er Corolla GT-i en sportsbil?

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt alle andre Toyota modeller
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt alle andre Toyota modeller

Er Corolla GT-i en sportsbil?

Ja
18
36%
Nei
29
58%
Vet ikke
3
6%
 #176667  av Tomera

Er Corolla GT-i en sportsbil, og er eiere av den akseptert som TS-OGNer?
Jeg mener den er det av følgende grunner:

- Bilen har samme motor som Celica og MR2
- Sportsunderstell
- Sportsinteriør
- Bruk i diverse konkurranser

Hva mener dere?

#176669  av hybris

Jeg vil si nei, men iom at klubben har et corolla / carina-forum så gir vel svaret seg selv i forhold til hvorvidt du er akseptert av klubben eller ikke.

#176672  av Johansen

selvfølelig ja!

Alt med en corolla er sportslig og dem går ganske greit.

#176673  av hybris

Johansen skrev:selvfølelig ja!

:shock: :roll: Flott at alle er fornøyd med de bilene de har, men greit med en viss reality check kanskje? :)

#176674  av Tomera

hybris skrev:
Johansen skrev:selvfølelig ja!

:shock: :roll: Flott at alle er fornøyd med de bilene de har, men greit med en viss reality check kanskje? :)
Hehe joda enig der i grunn! Men hvis Corolla GT-i ikke er sportsbil, er da vell ikke Corolla T-Sport det heller?

#176677  av Erlend

Fra Wikipedia:
A sports car can be described as a car whose dominant design consideration is driving performance. A sports car's main emphasis is on performance by superior road holding, braking, maneuverability, low weight and power rather than reliability, comfort, passenger space, economy, and other more luxurious accutrements.
På bakgrunn av dette må jeg nok si nei, selv om det helt klart er et tvilstilfelle! Fordi bilen er jo designet med tanke på sportslig kjøring, MEN det kan ikke sies at det er den DOMINANTE designtanken når bilen ellers har 5 seter, god komfort, er billig å kjøre osv. Det at Corollaen er en familiebil som i ettertid har blitt lagd i mer sportslige utgaver gjør den dessverre ikke til noen direkte sportsbil.

#176679  av Rollaole

Corolla`n er vel ikke en sportbil, bygget for hastighet og kjøre egenskaper, som supra, mr2 og celica..

Men det er vel heller en bruksbil som er blitt bygget om til og være sportslig, sånn som fes. Fiat ritmo Abarth, Uno turbo, Corsa world cup, 106 rallye, Standard biler som senere ble levert som biler med bedre understell og motorer og mere sportslig interiør osv..
Billigere form for "sportsbil" :P

#176685  av nlight

Stemte nei jeg.. Men bruk forumet for all del.. :)
Har jo selv en 323 GTX med 4x4 og turbo.. laget for bilsport, men vil ikke si det er noe sportsbil.
Sportsbiler skal se ut som en sportsbil, og ha godt med krefter.

#176692  av sindrejl

stemte ja jeg, ikke fordi det er sportsbil, men du er såklart akseptert til å skrive på forumet!! :D

#176699  av Tomera

I grunn enig med dere alle vil jeg si! Kommer vell litt ann på hva hver enkelt av oss definerer som sportsbil i grunn!
Isåfall har bare Toyota tre sportsbiler! Celica, Supra og MR2.
Men jeg vil fortsette å diskutere og spørre etter info på dette forumet da det er hær jeg ''føler meg hjemme''. Jeg blir nok å handle Toyota neste gang også, og da blir det en ekte sportsbil! Å synes det er utrolig mye bra kunnskap blandt medlemmene på dette forumet som kan være til hjelp for en nybegynner for meg! Jeg ser fortsatt Rolla GT-ien som en sportsbil jeg! Men per den rette defininisjon er det jo feil!

#176717  av hybris

en corolla kan jo være sportslig (fra fabrikk typisk ikke), men det er forskjell på å ha enkelte sportslige egenskaper og å være en sportsbil :)

Tror de fleste vil betegne corolla som den rake motsatsen av en sportsbil. :)

#176734  av lasserj

er impresa gt en sportbil da? blir jo det samme som corollaen..

#176736  av daniel

eg føler meg vel akseptert inne her på forumet, sjøl om eg ikkje har noen sportsbil... eg har vel det nermeste du kan komme familiebil.. hehe :D

#176740  av Tomera

lasserj skrev:er impresa gt en sportbil da? blir jo det samme som corollaen..
Nei ut fra definisjon er det ikke det!
Det er ikke disse heller:
- Lancer Evo
- Civic Type-R (V-Tec)
- Audi S3/S4/S6
- Primera GT
- Corolla T-Sport
- Yaris TS Turbo
- osv osv

Men per definisjon er jo Celica en Cupè, å den er bygget på Carina plattform (noen modeller). For å sette det litt på spissen da!

#176766  av jsun

Erlend skrev:Fra Wikipedia:
A sports car can be described as a car whose dominant design consideration is driving performance. A sports car's main emphasis is on performance by superior road holding, braking, maneuverability, low weight and power rather than reliability, comfort, passenger space, economy, and other more luxurious accutrements.
På bakgrunn av dette må jeg nok si nei, selv om det helt klart er et tvilstilfelle! Fordi bilen er jo designet med tanke på sportslig kjøring, MEN det kan ikke sies at det er den DOMINANTE designtanken når bilen ellers har 5 seter, god komfort, er billig å kjøre osv. Det at Corollaen er en familiebil som i ettertid har blitt lagd i mer sportslige utgaver gjør den dessverre ikke til noen direkte sportsbil.
Enig med du .... derfor nei!!