TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• bremseskiver som er bedre en originale

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Celica
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Celica
 #176842  av larsst185

Er på utkikk etter nye bremseskiver foran da di originale ikke holder mål i det hele tatt.Er kast i dem etter kun kort tids bruk.Er det noen som vet om firmaer her til lands som har sånt på lager.skulle hatt det før acr nemlig.

#176848  av ErikG

jasså, må oppgradere bremsene også:) Går værst nå eller? Kompleet hjul kjørte en kampanje her på Du får høre med dem.

#176861  av sleeper

hvis du kjører såpass at du kenkker skiver i ny og ne så er det vel kansje på tide med noen større? hva med og kjøpe deg noen st205 bremser da? (vet det er vansklig og få tak i men..)

#176863  av larsst185

Det rare er at jeg ikke kjører så veldig hardt.Ikke hard bremsing vertfall,men syns skivene går som sukker.Det funker jo men får en ekkel vibrasjon etter kort tid.er det mye ombygging for å få 205 bremsene til nå passe?

#176881  av Eliaz

larsst185

Det samme skjer med bilen min, blir utrolig irritert av å bytte skiver! Kjører heller ikke noe hardt :(

#176883  av tojo

EBC bremser og greenstuff er jo et alternativ.

#176884  av sleeper

er litt som må fikses..
bak så er det bolt on
mens forran trenger du en spacer skive bak bremskiven og dreie ned skiven til 300mm eller bruke skiver fra impreza wrx

#176899  av larsst185

da er jo det et alternativ.hvor kan man finne 205 bremser da,tipper det ikke er enkelt :)

#176900  av Andy_Celica

larsst185 skrev:da er jo det et alternativ.hvor kan man finne 205 bremser da,tipper det ikke er enkelt :)
Hvis ikke jeg tar helt feil, har jo turboknut en st205 stående som det manglet noen deler på (mulig en delebil) kan jo alltids høre med han! :D

#177028  av 2fastgt4

jeg har brukt ebc de har en tendens til å ruste veldig lett og de har lett for å slå seg.

har brukt black diamond fra kollevold og de er fortsatt helt fine selv om bilen har vært brukt mye på bane og stått i en litt fuktig garasje.

#177031  av ErikG

Hva var pris på black diamond da?

#177212  av cs2451

jeg tror jeg betalte 4500kr for BD skiver og redstuff bremseklosser til min.

#177216  av grimfer

cs2451 skrev:jeg tror jeg betalte 4500kr for BD skiver og redstuff bremseklosser til min.
Er disse gode? Jeg har hørt litt forskjellig om disse...
(BD skiver)

Har derimot hørt veldig mye bra om de nye redstuff bremseklossene.

4500 kr? For to sett skiver og klosser? Det var ikke verst! Hvor var det du kjøpte dem?

#177246  av larsst185

har bestillt black diamond skiver og ferrodo klosser nå :)

#177274  av cs2451

grimfer skrev:
cs2451 skrev:jeg tror jeg betalte 4500kr for BD skiver og redstuff bremseklosser til min.
Er disse gode? Jeg har hørt litt forskjellig om disse...
(BD skiver)

Har derimot hørt veldig mye bra om de nye redstuff bremseklossene.

4500 kr? For to sett skiver og klosser? Det var ikke verst! Hvor var det du kjøpte dem?
http://www.autopower.no

Har ikke fått testa de noe særlig. Har ikke kjørt de noe særlig hardt. men har bremset hardt noen ganger da de var litt varme, og de funka bedre enn orginalt. men st205 bremsene funker mye bedre!
så viss noe vil oppgrader ganske kraftig er det veien å gå. er helt sinnsyke bremser på de.