TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Noen som vet pris pÃ¥ orginale dempere?

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Celica
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Celica
 #176914  av w-master

Som topic sier, så lurer jeg på om noen vet pris på orginale dempere til min st205? Evnt pris på de foringene som sitter oppe på demperene? Tror noe har tatt kveld på turen nordover :( Takket være de gode norske veiene :evil:

Uansett så har jeg klunking når jeg kjører over humper og hull. Ikke noe stort, men syns også at bilen har blitt mykere ifra jeg startet å kjøre oppover... Mener at forstillingen skal være tight og fin nå. Så da er det ikke så mye som kan være slakke igjen i...

Skal sjekke forstillingen i morgen, men tror i allefall at den ene demperen kan være sprengt eller noe... :( Er det faen ikke det ene, så er det det andre...

Åssn blir bilen hvis foringen som står oppe på demperen tar kveld?

En ting til. Noen som vet pris på endeleddene på styringen?

#176994  av w-master

Kan svare på dette spørsmålet selv hvis noen lurer :)

Pris på ny demper inkl den tårnforingen var ca 2000,- pr.stk. og pris på ny foring var ca 900,- pr.stk.

Så nå gjenstår det bare å finn ut hva som har tatt kveld da :?

#177270  av Hammeren

funnet ut noe???
har samme problemet selv, klunke lyd. har sjekka de andre foringene uten å finne noen feil.

#177278  av ErikG

hmm, 2000,- pr demper var stiv oris. Tenkt på coilovere?

#177406  av w-master

Har ikke funnet ut noe enda...blir gal uten å finne ut noe...virker så tight og fin frammider ellers. Hadde bilen i lufta forran selv i går og sjekket, men da fant jeg ingen ting.... :? Er ikke sikker når jeg skal få en fagmann til å se på det. Tror ikke det blir før over helga.

Først og frems må jeg skaffe meg nye mutter mellom turbo og manifoil da de har skudd seg selv ut :shock: Mangler 3 av 4 mutter der.... Så var på toyota og bestilte 4 nye mutter og pakning der i dag, men skjønner ikke åssn det kunne ha skjedd...

Vurdere coilovers hvis jeg må bytte dempere :wink:

Men satser på at demperene ikke må byttes...pengboka begynner og svi når som jeg allerede har brukt ca 15-20k på bilen på en mnd :?