TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• hvor mange liter olje?

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Supra
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Supra
 #177673  av soltec

Hei holdt på og skifte olje på motor, girkasse og diffen i dag, men finner ikke ut hvor mangen liter det skal være på girkassen og difrensialkassen.
noen som vet? haster! :? fant ikke noe om i ovnersmanualen..

#177677  av tore 95 tt euro spec

det er da nivåplugger både på diff og gir kasse...husker jeg ikke feil så er det 1.8 L på diff og 3.8 på kassa om du har manuel...med forbehold om feil :wink:

mvh tore
Sist redigert av tore 95 tt euro spec den 01 jun 2006 21:14, redigert 1 gang totalt.

#177678  av Fred

fyll til det renner over i påfyllingspluggen. Både på gearkasse og diff. Hvis du har manuell da. Og det er no med gearkasse olja. Skal ha no spesiell olje såvidt jeg husker?

#177683  av tore 95 tt euro spec

du skal bruke toyota gir olje pga pakninger som kan ta skade av annen olje..den heter v160 de har den på toyota :wink: det har de oxo til diffen.jeg kjøpte alt der.

#177688  av TOYPARTS

tore 95 tt euro spec skrev:du skal bruke toyota gir olje pga pakninger som kan ta skade av annen olje..den heter v160 de har den på toyota :wink: det har de oxo til diffen.jeg kjøpte alt der.
Jepp og det er viktig ellers raser kassen fortere enn på lenge.

#177738  av soltec

har orginal oljen liggende til både diff og manuell kassa. synst eg har hørt 2,8l på kassen.
er klar over olje nivå pluggen, men er ikke altid de stemmer helt med tanke på hulrom og om det er noe igjen på kassa fra før av.
men takk for god og rask tilbakemelding :D

#177743  av tojo

#178031  av mr.ourom

Oljenivåpluggen vil alltid stemme uansett fordi dette er referansen.Fyll til det begynner å renne og skru i pluggen.

#178148  av soltec

mr.ourom skrev:Oljenivåpluggen vil alltid stemme uansett fordi dette er referansen.Fyll til det begynner å renne og skru i pluggen.
Gjorde det, gjekk bare 2 liter på! har ettersjekket og, så dt var gode greier.
takker for good hjelp folkens

#178520  av tommis

Siden vi er inne på oljeskift. Hvor mye skal på motoren ved skifte av olje og oljefilter? Hvilken olje anbefales på MKIV?

#178544  av tore 95 tt euro spec

tommis skrev:Siden vi er inne på oljeskift. Hvor mye skal på motoren ved skifte av olje og oljefilter? Hvilken olje anbefales på MKIV?
Bruk mobil 1 rally formula w5 50 det er jævlig bra olje...
det går på 5. liter med filter bytte.

#178547  av 2fast4u

tommis skrev:Siden vi er inne på oljeskift. Hvor mye skal på motoren ved skifte av olje og oljefilter? Hvilken olje anbefales på MKIV?
Det går rundt 5 ltr olje på motor (noen plasser står det 5,0 ltr, andre plasser står det 5,2 ltr)
Bruker selv Exxon/Mobil 5W/40 Super Synt. Og alltid org filter :!:
http://www.mobil.com/Norway-Norwegian/L ... _5W-40.asp

:wink:

#178560  av @lpher

Bruker Castrol RS 0w40 her (har faktisk dokumentasjon på all olje bilen har fått hele livet :)) ...og det går på litt over 5 liter ja :) I manualen min så står det 5 liter :wink:

And...ALLTID original-filter her også :)

#178622  av soltec

Eg bruker mobil 5-50w, funker som bare det.
på min går det rundt 5,6 liter. men eg har filter som er flyttet til under bilen. det går litt under en halv liter ekstra bare der-

#178648  av tommis

soltec skrev:Eg bruker mobil 5-50w, funker som bare det.
på min går det rundt 5,6 liter. men eg har filter som er flyttet til under bilen. det går litt under en halv liter ekstra bare der-
Hvor i Bergen kjøper du mobil 5-50w? og hva koster en 4L kanne?