TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Alarm

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt alle andre Toyota modeller
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt alle andre Toyota modeller
 #178497  av kimae

Er denne alarmen FG-Godkjent?
http://www.streetdesign.no/?go=produkt&id=7640

Bestilte en sånn for en måneds tid siden, men enda ikke fått den. Vurderte å avbestille.
Hvilke andre alarmer kan dere anbefale?
Ville veldig gjerne ha baklukeåpner på fjernkontrollen...

#178502  av Kaizern

Hvis den er FG godkjent så står det gjerne, så tviler denne er det.
Jeg selv bruker DEFA som er FG godkjent, å det gjør nok de fleste på forumet her også, hvis de ikke har originalt system installert.
Ang den bakluke åpneren så er det vel mere en alarm du trenger...??

Å jeg mener DEFA kan programmeres til å lukke vinduer og soltak (komforlukking) å eventuelt åpne en bakluke hvis du har en slags motor ordning der da.... :roll:

#178519  av @lpher

Er nok ikke FG-godkjent den dær nei...og da står du dær med skjegget fullt av postkasse om noe skulle hende og du har oppgitt at du har alarm :cry: For forsikringsselskapene godtar KUN FG-godkjente alarmer :wink:

På din bil så er det Defa 821XG som gjelder :) Denne er foberedt for å jernstyre bakluke etc. ja :wink: Eller som kaizern sier el.vinduer, soltak etc :)

#178538  av kimae

Hvis jeg kjøper en sånn Defa 821XG, hva må jeg ha for å poppe bakluka da, og hvor mye blir det å koste?
Er det vanskelig å montere en sånn?

#178563  av @lpher

kimae skrev: Hvis jeg kjøper en sånn Defa 821XG, hva må jeg ha for å poppe bakluka da, og hvor mye blir det å koste?
Kommer ann på baklukelåsen på bilen din det :) Jeg husker faktisk ikke på hva slags type det er :) Skal se etter på Chris sin :)
kimae skrev: Er det vanskelig å montere en sånn?
Nahh...egentlig ikke...om man er litt vandt med bil-elektronikk... Men man må i ettertid uansett få monteringa godkjent :wink:

#178684  av Biggen

Hva med alarmer som har tilsvarende FG godkjening i utlandet bare det heter noe annet. Blir de godtatt i Norge...?

#178692  av @lpher

Biggen skrev:Hva med alarmer som har tilsvarende FG godkjening i utlandet bare det heter noe annet. Blir de godtatt i Norge...?
Nope...kun FG-godkjenning som gjelder... :wink: ....og bra er det da "gud og hvermann" i asia ser ut til å produsere "alarmer" :wink:

#179344  av Biggen

Synes det er bra patetisk av Norge/forsikringsselskapa og påstå at "vår" godkjenning er bedere enn andre lands godkjenninger. Og hva med alle de orginale alarmene som bilprodusentene kommer med. Er de FG godkjente....?
Er med på at en bør kreve en nasjonal godkjennings garanti, så da ikke "alle og en hver mann" kan pøse ut useriøse alarmer.

I tilleg til FGgodkjenning så må godjente fag personell montere allarmen, og denne regelen kan jeg være mer enig i...!

#179407  av @lpher

Biggen skrev: Synes det er bra patetisk av Norge/forsikringsselskapa og påstå at "vår" godkjenning er bedere enn andre lands godkjenninger.
Tja...er nok forsikringsselskapene som krever dette ja...og ikke staten :wink:
Biggen skrev: Og hva med alle de orginale alarmene som bilprodusentene kommer med. Er de FG godkjente....?
De fleste av nyere dato (ikke majoriteten her inne mao) er godkjente...
Biggen skrev: Er med på at en bør kreve en nasjonal godkjennings garanti, så da ikke "alle og en hver mann" kan pøse ut useriøse alarmer.
De som ikke har FG-godkjenning i Norge er enten alarmer uten norsk importør...eller jalla-alarmer som ikke får godkjenning...eller eldre original-alarmer der bilimportøren ikke ser nytten i å betale for å få de godkjent i ettertid :)
Biggen skrev: I tilleg til FGgodkjenning så må godjente fag personell montere allarmen, og denne regelen kan jeg være mer enig i...!
Enig :lol: