Instrumenter
Legg innLagt inn:07 okt 2003 22:20
Veit at dette ble diskutert her tidligere, men jeg sliter litt nå...
Har pr i dag 1stk hks direct bright boost meter og 1stk hks db oljetrykk meter, begge er mekaniske med hvit front.
Vil også gjerne ha overvåkning av olje temp i motor og girkasse, bensintrykket og eksostemperaturen, i tillegg er nok et a/f meter en fordel...
Slik jeg ser det kommer dette til å ligne "Gauge overkill" posten
, så om det er noen som har gode ideer er det bare så skrive i vei.
Ett annet problem er at db serien kun kommer som mekaniske metere, samt at serien ikke inneholder eksostemp eller a/f meter
Noe som er noe dritt, siden jeg synes de er geniale å se på og gjerne vil ha like instrumenter...
Liker ikke helt tanken på å ha bensin inn i bilen, men olje har jeg jo i a-stolpen allerede
Vurderte også Greddy profec e01, helt til jeg fant ut at den trenger e-manage for å foreta andre målinger
En annen ting er jo også om alle disse faktisk trengs...?
-Eksostemp mener jeg bør være med, om bensintrykket faller vil jo denne stige heftig.
-Olje temp på motor er nok også viktig, har merka med at det er klumper i motorolja om jeg har herja mye, sannsynligvis for varmt.
En oljekjøler trengs i så fall, men det er jo ok å kunne overvåke?
-Olje temp på girkassa, usikker på om det trengs, kanskje en stor "kjekk å ha" faktor?
-Bensintrykk, denne vil jo indikere en liten stund før eksostempen stiger, vil den ikke?
Kanskje for små tider det er snakk om?
-A/F meter, henger jo mest sammen med bensintrykk?
Om ikke Ecu tar kvelden da!
Har med jevne mellomrom sett multifunksjons instrumenter, noen som har prøvd disse/evnt. noen tanker?
Tenker da på driftsikkerhet og holdbarhet.
Det finnes jo digitale metere også....hmm, var kanskje en tanke det
Vel, om noen mener noe (det gjør jo de fleste her
) vil jeg gjørne høre noen synspunkter. 
Har pr i dag 1stk hks direct bright boost meter og 1stk hks db oljetrykk meter, begge er mekaniske med hvit front.
Vil også gjerne ha overvåkning av olje temp i motor og girkasse, bensintrykket og eksostemperaturen, i tillegg er nok et a/f meter en fordel...
Slik jeg ser det kommer dette til å ligne "Gauge overkill" posten

Ett annet problem er at db serien kun kommer som mekaniske metere, samt at serien ikke inneholder eksostemp eller a/f meter

Liker ikke helt tanken på å ha bensin inn i bilen, men olje har jeg jo i a-stolpen allerede

Vurderte også Greddy profec e01, helt til jeg fant ut at den trenger e-manage for å foreta andre målinger

En annen ting er jo også om alle disse faktisk trengs...?
-Eksostemp mener jeg bør være med, om bensintrykket faller vil jo denne stige heftig.
-Olje temp på motor er nok også viktig, har merka med at det er klumper i motorolja om jeg har herja mye, sannsynligvis for varmt.
En oljekjøler trengs i så fall, men det er jo ok å kunne overvåke?
-Olje temp på girkassa, usikker på om det trengs, kanskje en stor "kjekk å ha" faktor?
-Bensintrykk, denne vil jo indikere en liten stund før eksostempen stiger, vil den ikke?
Kanskje for små tider det er snakk om?
-A/F meter, henger jo mest sammen med bensintrykk?
Om ikke Ecu tar kvelden da!
Har med jevne mellomrom sett multifunksjons instrumenter, noen som har prøvd disse/evnt. noen tanker?
Tenker da på driftsikkerhet og holdbarhet.
Det finnes jo digitale metere også....hmm, var kanskje en tanke det

Vel, om noen mener noe (det gjør jo de fleste her

