TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Ny bil...

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Celica
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Celica
 #179463  av KonG_PeR

Hei!
Hadde tenkt til å gå til anskaffelse av ny bil og valget ble Celica, men er ikke sikker på type, år, osv.... Hvilken Celica vil være det beste kjøpet? 2.0 GT, 2.0 GTi eller GT4?
Har vært å sett på noen biler, men vet ikke helt hva typer feil jeg burde se etter? Hva er ofte feil? Og hvor mye ligger de på i pris (for et bra eksemplar?)

- - KonGen - -

#179467  av Speeder

Kanksje greit å komme med litt mer info angående hva du er ute etter, med tanke på hvor mye kroner du har tenkt å legge i dettte. Alder på bil, minimum HK, drivhjul osv. Alle er gode biler, etter forskjellige kriterier.

#179473  av KonG_PeR

- Kroner: Ikke mer enn 80-90.000 for bilen, men kan legge til litt penger i ekstra HK
- HK: Over 150++
- Ikke nyere enn 96'
- Skal ikke brukes om vinteren, det har jeg en annen bil til
- Drift på hjul er ikke så farlig, bare det som lønner seg best

Annet en det, så vet ikke jeg hva som er en god bil av denne typen... Det er en grunn til at jeg spør ;)

Bare å komme med forslag...

#179497  av Speeder

KonG_PeR skrev:- Kroner: Ikke mer enn 80-90.000 for bilen, men kan legge til litt penger i ekstra HK
- HK: Over 150++
- Ikke nyere enn 96'
- Skal ikke brukes om vinteren, det har jeg en annen bil til
- Drift på hjul er ikke så farlig, bare det som lønner seg best

Annet en det, så vet ikke jeg hva som er en god bil av denne typen... Det er en grunn til at jeg spør ;)

Bare å komme med forslag...
Hmm. Utifra disse kriteriene er vel en MK5 Celica GTi(90-93) eller MK4 GT4(86-89) de eneste valgene du har tror jeg. I allefall hvis bilen skal være i god stand.

Er du ute etter MK6 karroseriet(runde lykter) så håper og tror jeg de ligger endel høyere i pris vis du vil ha ordentelig motor :wink:

Begge er gode biler, MK5 er det jo mange av her i landet, og utvalget er rimelig bra, MK4 GT4 derimot er nokså skjelden vare her i landet.

#179533  av sleeper

trur nok en 90-93 celica gti er det beste for deg..

#179620  av bjornix

Tror også 1990-1993 GTi er et greit valg for deg. Det er en god bil som begynner å bli passelig billig nå og for den prisen du nevner bør du få deg et rimelig strøkent eksemplar.

Hvis du er interessert i å legge i 25 lapper ekstra for å kjøre fra rubbel og bit er kanskje dette noe å tenke på: http://www.ts-ogn.no/phpBB2/viewtopic.php?t=12336

#179675  av sleeper

ja, hvis du skal ha mye power så er brakka til 2fastgt4 et VELDIG bra kjøp.. men du må njok regne med høyere driftskosnadder en med en gti..

#181746  av Terjen

KonG_PeR skrev:lurer på om jeg skal gå for denne:
http://www.finn.no/finn/car/object?finn ... s=2&tot=61
høres ut som et spennende projekt... deler til denne modellen er ikke dyrt, eller? høres det ut som et dumt kjøp?
Twinturbo??? :lol:

#181747  av KonG_PeR

Twinturbo???
er det bullshit?

#181748  av Terjen

En original GT4 med 204hk har ikke twinturbo.

#181753  av Terjen

Han mente sikkert TwinCam ellernoe.. 8)

#181756  av KonG_PeR

Terjen skrev:Han mente sikkert TwinCam ellernoe.. 8)
høres riktig ut det ja ;)