TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Foringer

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt alle andre Toyota modeller
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt alle andre Toyota modeller
 #19942  av Christian

Veit ikke om denne hører hjemme her eller under kjøp og salg, dere får flytte den om det er feil.
Skal kjøpe meg nye foringer og lurte på om det er noen her som er interessert i å gjøre det samme...
Flinke meg sitter jo på en 91 GTi front og en 96 turbo bakstilling, så jeg kan liksom ikke bare bestille et komplett sett :roll:
Så enten kan jeg bestille komplette sett og selge fronten av det ene og baken av det andre, eller bare bestille løse foringer til de staga som er viktigst å bytte...
Det jeg skal ha er foringer til demperne og krengestaga, vil også bytte til stabstaga, men jeg får se
Noen?

#19945  av erling

Er det så spesielt baki der altså? Powerzone selger ihvertfall separat front og baksett til GTi, hva de har til turboen har jeg ikke snakka med dem om. Hvor hadde du tenkt å handle hen?

Powerzone:

Komplett front sett - 1440,- inkl. mva.
Komplett bak sett - 2240,- inkl. mva.
Motor fester kit - 760,- inkl. mva.

#19950  av MR2turbo

hva slags foringer selger powerzone? er kansje interresert i ett sett.. ;)

#20068  av Christian

Sikkert polypyrethane (eller hva det heter) eller superflex, er ikke det de vanligste?
Komplett TRD koster ca 5000,-

#20088  av erling

Polyurethane heter materialet ja. :D Merket er Powerflex. Prisene fikk jeg på mail fra Powerzone etter forespørsel til 90' MR2 GTi. :)

#20093  av Christian

Det var slik det var ja, mener å ha hørt at de sperkker fort jeg, stemmer det...? Lurer litt på TRD jeg, de bør jo være ganske dugelige? :)

#20095  av Amund

i følge andre som har brukt polyrethane foringer, så sprekker de fort ja..

Og et TRD foringsett er vel som GROM ting å rekne?! :wink:

Skal nok ha et slikt til våren en gang... :wink:

#20099  av CelicaTurbo

hm, trodde poenget var at dem var mer holdbare jeg? :)

#20130  av erling

De skal holde 10 ganger lengre enn orginale gummiforinger. Men det finnes nok kvalitetsforskjeller innen polyurethane og. Har ikke hørt historier om spukne slike, men trodde Powerflex skulle holde seriøs kvalitet. TRD er nok hakket vassere da, man får vel noenlunde hva man betaler for. :) Hvis ikke jeg hører noen mer håndfaste negative historier om Powerflex kommer jeg til å prøve dem når de orginale takker for seg..

#20133  av Mr2 Mk2

Polyrethane Aka sikaflex,er detv fare for at sprekker om det blir mye bevegelse friksjon selvom den skal tåle det så holder den gjerne ikke i all verdens tid...

#20141  av Christian

GÃ¥r for Trd jeg...
Bilen trenger seriøst litt stiving veit jeg, logrer/sporer vannvittig under hard akselerasjon, blitt direkte ekkel å kjøre :?

#20221  av Hobbes

Jeg har montert TRD sitt sett og er meget fornøyd med det. Kjøpte det igjennom Toyparts

#20283  av Christian

Han jeg har forespurt også, kommer til å tjene seg rik på meg han, har allerede kjøpt vanninnsprut og supra bremser av ham :roll: