TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• hvor mye tÃ¥ler automaten?

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Supra
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Supra
 #180288  av Zupra

Hei. hva et arti treff i helgen. som vanlig etter sånne opplevelser så får man blod på tann. Så nå blir det brukt litt penger fremover 8) . Er det noen som vet hvor mye automaten tåler.? HK altså? vet at diffen på automaten skulle være svakere ettersom jeg forstod.? Noen som har en diff og anbefale meg og gå til innkjøp av? Planen er og kjøre med automat ut sommeren. skifte til manuell i løpet av vinteren.

Alt skal jo være klart til høst treffet. Så har egentlig ikke mer tid en jeg trenger.

#180296  av Rayho

Automatkassa tåler ikke no særlig mer enn 450hk. Alt etter sjåføren selvfølgelig. Mener bak diff tåler noe mer...
 #180310  av @lpher

Zupra skrev: Hei. hva et arti treff i helgen.
Enig :wink:
Zupra skrev:
som vanlig etter sånne opplevelser så får man blod på tann.
Tell me about it! :D
Zupra skrev:
Så nå blir det brukt litt penger fremover 8) .
Klassisk :D
Zupra skrev:
Er det noen som vet hvor mye automaten tåler.? HK altså?
Kommer vel litt ann på hvor snill du er med den det...men alt mellom 400-500hk er mulig ihvertfall :) Sistnevnte er nok å tøye strikken...men det finnes plenty av eksempler på at de tåler såpass...OM du behandler den pent vel og merke :)
Zupra skrev:
vet at diffen på automaten skulle være svakere ettersom jeg forstod.?
News to me det men... :wink:
Zupra skrev:
Noen som har en diff og anbefale meg og gå til innkjøp av?
Om du skal beholde originalsnurrene så er det vel TRD-diffen som er tingen :) MEN...om du har planer om større singelturbo etterhvert...så er det vel smartest å gå for en værsting-diff med det samma du holder på :)
Zupra skrev:
Planen er og kjøre med automat ut sommeren. skifte til manuell i løpet av vinteren.
Såpass ja :) Var det så ille med automat? :mrgreen:
Zupra skrev:
Alt skal jo være klart til høst treffet. Så har egentlig ikke mer tid en jeg trenger.
Hmm....har lyst på en runde til på acr i år jeg også...men det spørs...hva økonomien tåler :wink:
 #180315  av Magna

Det er varme som hovedsakelig er automatens største fiende, så har du en ekstra oljekjøler så monter den i serie med de orginale kjølerne.
Kjører selv med automat, men forsterket. Det fungerer bare godt...

#180375  av Zupra

Ja var vel noe i den banen jeg også tenkte. Har egentlig bestilt meg en tremec manuell kasse. =) Den har full garanti helt opp til 1200NM!! :twisted: da kan man begynne og snakke. Spørsmålet er om jeg får den på det orginale girkasse huset. Men det er no en helt annen sak. Har singelturbo på vei som kommer i bilen. Så må no regne med at dette blir adskillig mer trøkk en det vist ønskelig.

Joda ikke verst og kjøre automat men, det e ikke helt min ting...
 #180383  av sindrejl

@lpher skrev: Hmm....har lyst på en runde til på acr i år jeg også...men det spørs...hva økonomien tåler :wink:
hehe jeg også.. kommer vel personlig til å slenge med med hondaclubben.. blir jo mere kjøring da :)

#180459  av @lpher

Zupra skrev: Ja var vel noe i den banen jeg også tenkte. Har egentlig bestilt meg en tremec manuell kasse. =) Den har full garanti helt opp til 1200NM!! :twisted: da kan man begynne og snakke.
Holy mother! :D SÃ¥pass ja...
Zupra skrev: Spørsmålet er om jeg får den på det orginale girkasse huset. Men det er no en helt annen sak.
Du vurderte ikke å sjekk opp det FØR du kjøpte da? :)
Zupra skrev: Har singelturbo på vei som kommer i bilen. Så må no regne med at dette blir adskillig mer trøkk en det vist ønskelig.
Hmm...skal ta'n helt ut skjønner jeg? :D Da er det vel ihverfall greit å investere i en ordentlig syk dif først som sist...
Zupra skrev: Joda ikke verst og kjøre automat men, det e ikke helt min ting...
Pfft.. :) Joda, om dette er #2 bilen...så skjønner jeg det godt :)
 #180461  av @lpher

sindrejl skrev:
hehe jeg også.. kommer vel personlig til å slenge med med hondaclubben.. blir jo mere kjøring da :)
Offtopic...menne...explain? :)