TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• dekk størrelse,pÃ¥ mr2 mk2

• Diskusjon rundt dekk og felg osv. (Ikke kjøp og salg)
Diskusjon rundt dekk og felg osv. (Ikke kjøp og salg)
 #180391  av SMT

jeg lurte på om det er noen som har prøvd med 235/40-17" dekk forran på en mr2 med orginale fjærben... har bestilt meg 255 bakdekk nå,og trenger framdekk også...

husker ikke om det er et 35 eller 45 på felgene..og jeg får ikke skjekket heller siden felgene er til lakkering..

for den eneste dimesjonen de hadde i 40 profil var 215 og 235. jeg synest 215 blir for pinglete,når man har 255 bakdekk...

noen som har en formening om dette???

og dette med størrelse på framdekk har ikke vært oppe før,så jeg tenkte jeg skulle starte en tråd....

#180429  av lasse

Da jeg fikk bilen min senka klarte de å sette det ene bakdekket foran, var ca null klaring der, men jeg merket ikke noe subbing, men tror kanskje jeg ville gått ned til 35 profil, så ganske teit ut med såpass høyt dekk foran (var 235-40 på 7,5" ET35)

#180478  av SMT

takker. problemet mitt var at de ikke kan skaffe 35 profil dekk i 17". og det er nankang dekk. det er 40porfil på bakdekkene også....

#180621  av lasse

Det som er problemet er jo at 235-40 er høyere enn 215-40, går jo på prosenter av bredden det der...

men det subba vel ikke i fjærskåla mi ihvertfall, var relativt slitte dekk da...

Og det ble heeeeeelt fullt ut i skjermen, ikke mye å gå på til skjermen nei...

hadde gått for 215 jeg as, da er du ihvertfall sikker, litt kjipt å kjøpe to dekk til et par tusen for å ikke få brukt de...

#180652  av Sven

Når jeg kjøpte bilen min sto det 215/45-17 på foran, det gikk fint det. Helt til jeg kjøpte nye dekk, da subba det i fjærskåla helt til dekkene var slitt ned på innsiden.
Med 215/45 profil vil dekkets høyde være 96,75mm
mens ved 235/40 vil det være 94mm så hvis det går så er det akkurat.
Går jo an å modifisere skåla en mm til nød da :roll:

#180656  av SMT

trur jeg blir og sette på 215-40 framme, og heller vente til neste sommer før jeg begynner og sette på litt større dekk framme.. for coil over kitet skulle komme i slutten av desember sa de....så får se..

det blir jo bare for et par mnd,med disse dekkene før man skal begynne på noen nye proskjeter :D

takker så mye for innspillene :!: