TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• BorrelÃ¥s

• SpørsmÃ¥l, rÃ¥d og tips om bilstereo
Spørsmål, råd og tips om bilstereo
 #180530  av RejecteD

Har akkuart kjøpt meg nytt anlegg i Celica'n
Kjøpte Rockford Fosgate P152S

Og de har 2 tweetere til hver speaker. Så tenkte jeg skulle feste den ene oppe på dashbordet, og ha den andre sittende på selve elementet.

Men gidder ikke borre hull i dashbordet, så jeg lurte på om noen vet hvor jeg kan få tak i borrelås med lim på baksiden.

Det samme gjelder å feste delfilteret.

På forhånd takk for alle svar :lol:

#180543  av Sven

Biltema, fra 9,90

#180584  av tojo

Borrelås med lim er ikke varmens(sol) beste venn da! hadde sånn "negerhår" bakpå en liten fjernkontroll,å selv den ramlet ned på en solskinnsdag.
Bare limet(klissete og jævlig sitter igjen på dashbordet)

#180585  av Sven

Sant nok. Vil nok heller anbefale dobbesidig teip 39,90 på biltema :wink:

#180669  av RejecteD

Ok da tar vi det :) Takk for tipsene :D

#180722  av @lpher

Hvorfor monterer du ikke heller diskantene på innsiden av speilhusene...dær de "skal" være? :D

#180747  av tojo

@lpher skrev:Hvorfor monterer du ikke heller diskantene på innsiden av speilhusene...dær de "skal" være? :D
Ja hvorfor ikke :D du får jo kjøpt ferdige på Toyota(ST185cs) ellers så er det ikke store kunsten å lage med litt glassfiber evnt kevlar.

#180772  av @lpher

tojo skrev:
Ja hvorfor ikke :D du får jo kjøpt ferdige på Toyota(ST185cs) ellers så er det ikke store kunsten å lage med litt glassfiber evnt kevlar.
Man kan faktisk felle de inn i den origianle plasten også :)

#180850  av VeilSide

Sven skrev:Sant nok. Vil nok heller anbefale dobbesidig teip 39,90 på biltema :wink:
Nå lurer Biltema folk litt da. Den som skal være "permanent" holder litt og den som skal gjelde for "kort" bruk varer i minusøyeblikker. Bruker selv den som er for "permanent" når jeg har ting som bare skal være limt opp over korte perioder.

#180864  av Sven

Syns den permanente er helt fin jeg. Festa Autopass brikka med den, på speilet som er noe ruglete og buet. Sitter som bare det :D

#181013  av RejecteD

@lpher skrev:Hvorfor monterer du ikke heller diskantene på innsiden av speilhusene...dær de "skal" være? :D
Takk for tipset, skal se hva jeg får gjort :)

#183060  av jij1984

Det er ikke mye lyd som blir borte hvis du monterer i speilet?

#183083  av @lpher

jij1984 skrev:Det er ikke mye lyd som blir borte hvis du monterer i speilet?
Nei, snarere tvert om faktisk :wink: Det er en grunn til at denne plasseringen er standard på "de fleste" biler etter midten av nittitallet :)