Da har jeg sånn smått begynt med mitt stereobygge.. Alt av frontsett å kabler er allerede installert, har tidligere hatt 2x 10" JBL bak setene, og går nå for 2x 12" Rockford punch h2.
I den forbindelse har jeg klødd meg gruelig masse i hodet, for å få nok volum i kassene. Dem krever 27 liter, og jeg vil denne gangen ha mulighet til å kjøre setet helt tilbake. Det hadde jeg ikke med de andre kassene, og dette har irritert meg litt siden jeg kjøpte kassene
Så denne gangen skal jeg bygge selv, å få det slik jeg vil ha det.
Når det er sagt, så fant jeg ut to ting i byggeplanleggingen. Det er lite med plass, og det er lite med plass.
SÃ¥ jeg skar bort metallet til de originale boksene bak setene, og maskerte alt som kunne maskeres med aluminumsfolie og teip
Dette for å kunne gjøre noe jeg aldri har prøvd før, nemlig å støpe i glassfiber. Jeg har nå fått lagt første laget, men jeg vet ikke helt hva jeg synes selv. Litt mye kliss, litt vanskelig å vite om jeg gjør ting rett, litt mye arbeid (tidkrevende) og så vet jeg enda ikke pr i dag hvordan jeg skal få glassfiberen til å bli tett med mdf-platene når jeg starter med dem.
Legger ved ett par bilder av prosessen så langt, så skal jeg gi dere mere når jeg finner ut hvordan jeg skal gjøre resten.
I den forbindelse har jeg klødd meg gruelig masse i hodet, for å få nok volum i kassene. Dem krever 27 liter, og jeg vil denne gangen ha mulighet til å kjøre setet helt tilbake. Det hadde jeg ikke med de andre kassene, og dette har irritert meg litt siden jeg kjøpte kassene

Når det er sagt, så fant jeg ut to ting i byggeplanleggingen. Det er lite med plass, og det er lite med plass.

Legger ved ett par bilder av prosessen så langt, så skal jeg gi dere mere når jeg finner ut hvordan jeg skal gjøre resten.
Vedlegg
Første-lag.jpg (98.67 kiB) Vist 2764 ganger
klar-for-start.jpg (96.78 kiB) Vist 2771 ganger
90tallet ringte i stad....
De lurte på om folk enda bruker slike kitt,
de lo,
og la på...
Sture Vedal
De lurte på om folk enda bruker slike kitt,
de lo,
og la på...
Sture Vedal