TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• defekt clutch pÃ¥ min 3s-ge..!

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Celica
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Celica
 #183194  av vÃ¥gen

va ute å kjørte en tur i går, clutchen min slura som bare det, aldri vært borti så mye før! men når jeg skal ut å kjøre idag, så er det plutselig ingenting!ïngen antydning av sluring!
hva i all verden kan dette komme av?

#183195  av Andy_Celica

Dette problemet var det en som hadde på en 7a-fe for noen uker siden, søk litt så finne du sikkert linken, og han kom vel sikkert med en konklusjon tror jeg.

Nicket hans er ihvertfal celica 1.8

#183201  av ventreC

har vært litt plaget med bilen i det siste og nå er vist clutchen gått også... slet med å komme meg opp bakker på fredagen og bilen akset veeeldig treigt. nå går den såvidt fremover i det hele tatt. så hvis du merker dette så bør du bare bestille time hos toyota

#183208  av Larsen

Kan hende du kan "lufte" klutsjen hvis du ikke har mekanisk overføring.

#183345  av Biggen

Hvis clutch´en pluteslig blir dårlig og bare slurer, så har jeg tro på lekasje i hydralikk systemet til clutchen, eller olje lekarsje i fra motor girkasse ned på clutch´en.

Men hvis clutch´en har vært sliten lenge så gir vel svaret seg selv. Bytt clutch og trøstelager.

#183761  av 2000GTS

ventreC skrev:har vært litt plaget med bilen i det siste og nå er vist clutchen gått også... slet med å komme meg opp bakker på fredagen og bilen akset veeeldig treigt. nå går den såvidt fremover i det hele tatt. så hvis du merker dette så bør du bare bestille time hos toyota
Hvis clutchen er gåen så slipper den gjerne... så det vil virke som om du er i fri, bilen går ikke dårligere av en dårlig clutch så lenge den ikke slipper...