TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Høytalere St205

• SpørsmÃ¥l, rÃ¥d og tips om bilstereo
Spørsmål, råd og tips om bilstereo
 #183567  av Andy_Celica

Noen som vet hva størelsen på den høytaleren som sitter nederst å døra på st205 er? og om det er samme størelse som på st185?

#183574  av @lpher

17cm...MED separat diskant som er tingen dær :)

#183575  av Andy_Celica

@lpher skrev:17cm...MED separat diskant som er tingen dær :)
ok, for mener å ha målt at den org er 20cm, men da bare lager jeg til en brakket!

Men takker for raskt svar! :wink:

#183607  av sindrejl

har du to eller tre høyttalere i døra du?

#183620  av @lpher

Om du har 3-veis kitet (som sindre antyder) så kan det sitte en 8" i døra ja...MEN....den er laget veldig TYNN pga plassmangel...og det finnes ingen erstatningshøytaler som er like tynn :wink: Derfor monterer man som regel en ordentlig 6,5" istedet :wink:

#183660  av sindrejl

@lpher skrev:Om du har 3-veis kitet (som sindre antyder) så kan det sitte en 8" i døra ja...MEN....den er laget veldig TYNN pga plassmangel...og det finnes ingen erstatningshøytaler som er like tynn :wink: Derfor monterer man som regel en ordentlig 6,5" istedet :wink:
enig her, ville heller anbefalt 6,5" i døra da en dør ikke passer for noe "sub" opplegg uansett :) 8" mid-tone er litt for stort også. tror det står 8" pioneer i min og merker den sliter med å henge med på volum.

#183753  av Andy_Celica

@lpher skrev:Om du har 3-veis kitet (som sindre antyder) så kan det sitte en 8" i døra ja...MEN....den er laget veldig TYNN pga plassmangel...og det finnes ingen erstatningshøytaler som er like tynn :wink: Derfor monterer man som regel en ordentlig 6,5" istedet :wink:
Ja har det 3 veis kitte, så da kobler jeg ut den miterste høytaleren og kun bruker 6,5 og 20mm diskant?

#183823  av @lpher

Andy_Celica skrev: Ja har det 3 veis kitte, så da kobler jeg ut den miterste høytaleren og kun bruker 6,5 og 20mm diskant?
Yepp :wink:

#183950  av sindrejl

@lpher skrev:
Andy_Celica skrev: Ja har det 3 veis kitte, så da kobler jeg ut den miterste høytaleren og kun bruker 6,5 og 20mm diskant?
Yepp :wink:
hva er det egentlig som står midterst? 4"? eller litt større?

#183968  av @lpher

sindrejl skrev:
Er nok en 4" høytaler ja...

#183976  av sindrejl

@lpher skrev:
sindrejl skrev:
etter mine flotte erfaringer med 4" så tror jeg du kan be den midterste høyttaleren å ryke og reise andy_celica ;)

#183992  av Andy_Celica

sindrejl skrev:
@lpher skrev:
sindrejl skrev:
etter mine flotte erfaringer med 4" så tror jeg du kan be den midterste høyttaleren å ryke og reise andy_celica ;)
Det høres ut som om den allerede har reist, (tror ikke den spiller helt reint enda :!:) Ja men jeg lar den sitte der, jeg kobler den bare ut.

#184130  av sindrejl

Andy_Celica skrev:
sindrejl skrev:
@lpher skrev: Er nok en 4" høytaler ja...
Det høres ut som om den allerede har reist, (tror ikke den spiller helt reint enda :!:) Ja men jeg lar den sitte der, jeg kobler den bare ut.
angående dette ja.. fant ut idag at det er bare 4" og diskanten min smo spiller.. det er jo litt meningsløst når det sitter en 8" pioneer dritt nederst :P