TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Hente supra i England. Hvem skaffer papirer til meg ?

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Supra
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Supra
 #184151  av sx-4-ever

Hei igjen :)

Lurer litt på og hente en supra 94-95 modell TT mt6 i UK.
Jeg tenkte kansje og hente den selv. SÃ¥ trenger jeg tuv papirer og godkjente lykter. Papirene er viktigst. Hver skaffer dette ?

#184203  av Neemi

Du kan prøve å høre med need4speed (http://www.need4speed.no/)

De har og kan skaffe papirer til en del biler.

#184207  av tommis

trenger ikke tuv for å godkjenne biler i fra England. Jeg bytta ikke lykter engang. Men de hadde flatt lysbilde da...

#184217  av arctic_celi

tommis skrev:trenger ikke tuv for å godkjenne biler i fra England. Jeg bytta ikke lykter engang. Men de hadde flatt lysbilde da...
Ke? måtte du ikke bytte lykter? du måtte vel bytte pærer vel? Siden de britiske pærene lyser feil vei :)

#184223  av maxgets

arctic_celi skrev:
tommis skrev:trenger ikke tuv for å godkjenne biler i fra England. Jeg bytta ikke lykter engang. Men de hadde flatt lysbilde da...
Ke? måtte du ikke bytte lykter? du måtte vel bytte pærer vel? Siden de britiske pærene lyser feil vei :)
Pærene har ingen som verdens ting å si =)
Er reflektorn i lykta som bestemmer hvor lysbilde blir.

Er noen som slipper eller klarer å justere lyktene godt nok virker det som.. mens vanligvis må man ha lykter som er beregnet på høyrekjøring.
Det de skal se på er at man må ha E merkede lykter rund baut. om de britiske er E merket og du kan justere de så de lyer rett skal det gå fint.

#184224  av tommis

nix. Det eneste jeg gjorde var å sette på org. eksos og felger. På biltilsynet vart den veid, sjekk av lysbilde og rammenr. og så var den godkjent 8)

#184225  av arctic_celi

tommis skrev:nix. Det eneste jeg gjorde var å sette på org. eksos og felger. På biltilsynet vart den veid, sjekk av lysbilde og rammenr. og så vart den godkjent 8)
Hvordan er det å kjøre når det er mørkt da? :)
Ser du motgående kjørefelt veldig godt? og ingenting i grøfta?

Grunnen til at jeg trodde at man måtte skifte pærer er fordi noen engelskmenn på jobb sa at de måtte det.
Men men.. det er sikkert den forklaringen de har fått fra det norske verkstedet.

#184228  av sx-4-ever

Sjekker de kun vekt, lysbilde og ramme nr ?? Men man må vel ha papirer på den uansett ? Når gjorde du dette tommis ? Går jo ikke og registrere på untaksregelen lengre.. Dette ble innført for et par måneder siden.

Hvilket tilsyn reiste du til ?

#184435  av tommis

godkjente den i Trondheim i mai var det vell. Fikk lånt en bunke med papirer og det engelske vognkortet mitt som fulte med i bilen. Leverte alt til han som tok godkjenningen. Han så ikke mye på de, men sendte de bare videre til Drammen for godkjenning der. Så den vart godkjent i 2 omganger kan du si, først bilen også papirene.
Den er godkjent på untak. Det var litt fram og tilbake fordi at reglene har blitt endret i år. Men siden bilen var importert i 05 så gikk den igjennom.

#184452  av sx-4-ever

Så da vil det smarteste være og kjøpe en som alerede står i norge ? Og at selger ordner papirerene og kansje godkjenning for meg ?

Den bilen som står hor Hertz i Narvik kom originalt Manuell, men manuel kassen er tatt ut og jeg får med automat kasse, esu og ledningsnett.. dvs alt som trengs. Hvordan blir dette vis jeg kjøper den og får med tuv papirer. Han sa han skaffa papirer for 2-3000kr, og at det var ingen problem. Så monterer jeg dette og godkjenner den helt original.

Går ut fra at det vil stå at den er manuell i vognkortet, men det er vel ingen problem om jeg møter opp med en automat bil ?