Side 1 av 1

Hente supra i England. Hvem skaffer papirer til meg ?

Legg innLagt inn:01 jul 2006 00:51
av sx-4-ever
Hei igjen :)

Lurer litt på og hente en supra 94-95 modell TT mt6 i UK.
Jeg tenkte kansje og hente den selv. Så trenger jeg tuv papirer og godkjente lykter. Papirene er viktigst. Hver skaffer dette ?

Legg innLagt inn:01 jul 2006 12:40
av Neemi
Du kan prøve å høre med need4speed (http://www.need4speed.no/)

De har og kan skaffe papirer til en del biler.

Legg innLagt inn:01 jul 2006 14:19
av tommis
trenger ikke tuv for å godkjenne biler i fra England. Jeg bytta ikke lykter engang. Men de hadde flatt lysbilde da...

Legg innLagt inn:01 jul 2006 15:45
av arctic_celi
tommis skrev:trenger ikke tuv for å godkjenne biler i fra England. Jeg bytta ikke lykter engang. Men de hadde flatt lysbilde da...
Ke? måtte du ikke bytte lykter? du måtte vel bytte pærer vel? Siden de britiske pærene lyser feil vei :)

Legg innLagt inn:01 jul 2006 16:17
av maxgets
arctic_celi skrev:
tommis skrev:trenger ikke tuv for å godkjenne biler i fra England. Jeg bytta ikke lykter engang. Men de hadde flatt lysbilde da...
Ke? måtte du ikke bytte lykter? du måtte vel bytte pærer vel? Siden de britiske pærene lyser feil vei :)
Pærene har ingen som verdens ting å si =)
Er reflektorn i lykta som bestemmer hvor lysbilde blir.

Er noen som slipper eller klarer å justere lyktene godt nok virker det som.. mens vanligvis må man ha lykter som er beregnet på høyrekjøring.
Det de skal se på er at man må ha E merkede lykter rund baut. om de britiske er E merket og du kan justere de så de lyer rett skal det gå fint.

Legg innLagt inn:01 jul 2006 16:20
av tommis
nix. Det eneste jeg gjorde var å sette på org. eksos og felger. På biltilsynet vart den veid, sjekk av lysbilde og rammenr. og så var den godkjent 8)

Legg innLagt inn:01 jul 2006 16:23
av arctic_celi
tommis skrev:nix. Det eneste jeg gjorde var å sette på org. eksos og felger. På biltilsynet vart den veid, sjekk av lysbilde og rammenr. og så vart den godkjent 8)
Hvordan er det å kjøre når det er mørkt da? :)
Ser du motgående kjørefelt veldig godt? og ingenting i grøfta?

Grunnen til at jeg trodde at man måtte skifte pærer er fordi noen engelskmenn på jobb sa at de måtte det.
Men men.. det er sikkert den forklaringen de har fått fra det norske verkstedet.

Legg innLagt inn:01 jul 2006 16:41
av sx-4-ever
Sjekker de kun vekt, lysbilde og ramme nr ?? Men man må vel ha papirer på den uansett ? Når gjorde du dette tommis ? Går jo ikke og registrere på untaksregelen lengre.. Dette ble innført for et par måneder siden.

Hvilket tilsyn reiste du til ?

Legg innLagt inn:02 jul 2006 19:24
av tommis
godkjente den i Trondheim i mai var det vell. Fikk lånt en bunke med papirer og det engelske vognkortet mitt som fulte med i bilen. Leverte alt til han som tok godkjenningen. Han så ikke mye på de, men sendte de bare videre til Drammen for godkjenning der. Så den vart godkjent i 2 omganger kan du si, først bilen også papirene.
Den er godkjent på untak. Det var litt fram og tilbake fordi at reglene har blitt endret i år. Men siden bilen var importert i 05 så gikk den igjennom.

Legg innLagt inn:02 jul 2006 20:48
av sx-4-ever
Så da vil det smarteste være og kjøpe en som alerede står i norge ? Og at selger ordner papirerene og kansje godkjenning for meg ?

Den bilen som står hor Hertz i Narvik kom originalt Manuell, men manuel kassen er tatt ut og jeg får med automat kasse, esu og ledningsnett.. dvs alt som trengs. Hvordan blir dette vis jeg kjøper den og får med tuv papirer. Han sa han skaffa papirer for 2-3000kr, og at det var ingen problem. Så monterer jeg dette og godkjenner den helt original.

Går ut fra at det vil stå at den er manuell i vognkortet, men det er vel ingen problem om jeg møter opp med en automat bil ?