TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Sony CDX-M600R vs Pioneer DEH-30MP

• SpørsmÃ¥l, rÃ¥d og tips om bilstereo
Spørsmål, råd og tips om bilstereo
 #184486  av madsbp

Hvilken av disse spillerene er best? Sonyen følgte med bilen, så jeg vet ikke noe om den i det hele tatt.. Har ett 4" Infinity Reference frontsett forran, og har forsterker + sub liggende som skal kobles til nå snart, hvilken av spillerne vil gjøre jobben best? Ser at Pioneeren har utgang med subkontroll, ettersom jeg har lest har ikke sonyen det, blir det ett problem å koble sub til sonyen da?

#184522  av TrustNo1

Personlig har jeg god erfaring med at pioneer har gode spillere. Sony vet jeg desverre ikke noe av.

Når det gjelder sub, så fungerer det helt greit å koble til en sub selv om du ikke har subutgang på spilleren. Så lenge det er minimum en lav-utgang på spilleren (phonoutgang) så kan du sette en splitt på denne dersom du også kjører frontsettet på forsterker.

Det som blir den store forskjellen, er at du ikke har mulighet til å justere subnivået fra spilleren (må gjøres på forsterker) og at du må ha en form for lavpass filter til sub. De fleste forsterkere har dette innebygget.
 #184527  av @lpher

madsbp skrev: Hvilken av disse spillerene er best? Sonyen følgte med bilen, så jeg vet ikke noe om den i det hele tatt..
Sony'en VAR nok endel dyrer da den var ny...og det er en stund siden :D
madsbp skrev: Har ett 4" Infinity Reference frontsett forran,
Good....
madsbp skrev: og har forsterker + sub liggende som skal kobles til nå snart, hvilken av spillerne vil gjøre jobben best?
Hard to say....skal sjekk hvor gammel den spilleren er jeg...og specs...
madsbp skrev: Ser at Pioneeren har utgang med subkontroll, ettersom jeg har lest har ikke sonyen det, blir det ett problem å koble sub til sonyen da?
Nope...er som Trust sier...veldig enkelt :wink: MEN...om jeg ikke husker helt feil så er sub-utgang på Sony'en også :wink:
 #184745  av madsbp

@lpher skrev: Sony'en VAR nok endel dyrer da den var ny...og det er en stund siden :D
Okei, regnet med den var ett par år gammel, har ikke funnet noe info om den i det hele tatt nemlig :)
@lpher skrev: Hard to say....skal sjekk hvor gammel den spilleren er jeg...og specs...
Flotte greier om du kunne gjort det :)

@lpher skrev: Nope...er som Trust sier...veldig enkelt :wink: MEN...om jeg ikke husker helt feil så er sub-utgang på Sony'en også :wink:
Hmm, sjekket bak spillern, fant bare front og rearutgang

#184748  av TrustNo1

På noen spillere kan du justere inn at rear utgangen skal være subutgang isteden. Uansett så fungerer det veldig greit å bruke den til sub, og front til resten. Da kan du justere nivået på subben med faderen på spilleren. Bare husk å slå på lowpass filteret på forsterkeren dersom du ikke har dette innebygget i spilleren

#184767  av @lpher

CDX-M600 er fra 2000...så jeg ville nok ha vurdert en ny spiller istedet uansett ja :wink:

#184842  av madsbp

@lpher skrev:CDX-M600 er fra 2000...så jeg ville nok ha vurdert en ny spiller istedet uansett ja :wink:
Okei, fikk du forresten mailen min om den Pioneerspilleren? Er nemlig ikke sikker på om den mailen funker helt som den skal :/