TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Dobbel Din til Celica (7. generasjon)

• SpørsmÃ¥l, rÃ¥d og tips om bilstereo
Spørsmål, råd og tips om bilstereo
 #184739  av silverfox

Har tenkt å legge inn en Dobbel-Din CD(DVD)-spiller på bilen min, Toyota Celica 2000 Modell.

Er åpningen en standard Dobbel Din?
Vil en Dobbel Din-spiller passe inn uten modifisering?

Takker for respons :wink:

#184746  av @lpher

Skal være dobbel-din i din bil ja. Hvilken spiller har du sett på da?

#184800  av silverfox

Har f. eks. sett på noe fra Kenwood dpx-301/501
Har også sett på spillere fra Kina som ofte har har dvd og TV-tuner,
men vet ikke kvaliteten på disse såkalte "no name" spillere fra østen er bra.
Vedlegg
doubledin.jpg
doubledin.jpg (22.25 kiB) Vist 2683 ganger
dpx501.jpg
dpx501.jpg (12.71 kiB) Vist 2683 ganger
dpx301.jpg
dpx301.jpg (7.02 kiB) Vist 2683 ganger

#184818  av chris

Kjøp heller en Kenwood double-din skjerm sak ;)

DDX8027 f.eks. :D
 #185528  av Deleted

silverfox skrev:Har tenkt å legge inn en Dobbel-Din CD(DVD)-spiller på bilen min, Toyota Celica 2000 Modell.

Er åpningen en standard Dobbel Din?
Vil en Dobbel Din-spiller passe inn uten modifisering?

Takker for respons :wink:
Mer eller mindre, mulig du må bore litt i infeste på double din enheten slik som på bildene under for å få "tappene" i feste brakettene til å passe.

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Før "borring" gikk ikke feste brakettene ordentlig på plass i bilen og fikk ikke på "plastdekselet" fordi "tappene" som det ikke var hull til i din enhetene mine gjorde slik at hele opplegget ble stående å sprike.

Bilde

Som du ser på siste bildet over her, vil skjermen komme litt "laft" synes jeg om du velger feks kenwood enheten som er nevnt over. Det beste vil være en enhet hvor skjermen kommer ut i top DIN slotten. Da kommer skjermen i akkurat passe høyde synes jeg.

#185557  av chris

Mulig jeg spør dumt nå.. men hva er vitsen med 3 skjermer foran? Og spesielt siden du ikke får brukt de samtidig (overlapper hverandre)? Er det da ikke bedre å ha en skikkelig enhet og ha flere kildevalg?

#185563  av Deleted

chris skrev:Mulig jeg spør dumt nå.. men hva er vitsen med 3 skjermer foran? Og spesielt siden du ikke får brukt de samtidig (overlapper hverandre)? Er det da ikke bedre å ha en skikkelig enhet og ha flere kildevalg?
Hva vitsen er med 3 skjermer forann ? det er fordi systemet jeg bygger krever dette.

1 skjerm er Seconday Screen (Feature Display Full Screen)

2 skjerm Pioneer DVD spillern, denne skjermen brukes kun når du skal bytte lydkilde eller tune DEQ-P6600 signal prosessoren.

3 skjerm er System Control skjermen, med denne bytter du låter/musikk videoer, velger navi (GPS vises kun på denne skjermen), radio, kanaler, tv, satelitt radio, ryggekamera ect.

med andre ord, skjerm 1 og skjerm 3 vil være ute en del samtidig. Disse overlapper hverandre bare så vidt det er. Hvis du trodde systemet var så dumt designet at alle skjermer viste samme bilde og hadde samme funksjon så skjønner jeg hvorfor du spør. Hadde det vert slik hadde det vært idioti med 3 skjermer i center consollen.

Pioneer DVD spillern min er kildevelgeren min og volum kontrollen min. DEQ-P6600 prosessoren KREVER denne enheten for å funke på både optical 1 og 2. I tilegg må du ha en extern DVD spiller fra pioneer på IPBUS for at systemet skal fungere på denne måten.

Du kan sjekke ut denne videoen her (xvid):
http://www.spotlight.vg/Project/306_Cab ... 6_Xvid.avi

Det du ser i aksjon på videoen tilsvarer den nederste skjermen. Isteden for å "kødde" slik jeg gjør på videoen over med å bytte mellom menystyring og full screen video vises musikk videoen\albumet ect alltid i FULLSCREEN på øverste skjermen. Desuten muligjør Dual Head skjerm oppsettet bruk av GPS mens du spiller musikk videoer.

Til trådstarter jeg vet dette her er totalt offtopic, men må nesten svare fyren så han ikke tror at jeg er totalt idiot :)