TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Bremse problemer ST182

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Celica
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Celica
 #185401  av Biggen

Har problemer med bremsene bak på min Celica ST 182.
De ta skikkelig dårlig, og klarer ikke engang og blokere hjula med ABS utkoblet! Har luftet bremsene uten resultat. Har smørt opp glide spora uten resultat. Og har sjekket at stempel i calipterene går greit ut og inn.
Hvor kan feilen ligge da???? Bremsene forand er helt supre...!

#185405  av sleeper

er ikke vanlig at du greier og blokkere bakbremsene bak på tør asfalt uansett hvor hard du trøkker på pedalen.. (jeg haqr ivertfall aldri greid det på noen av mine biler..)

#185631  av Biggen

sleeper skrev:er ikke vanlig at du greier og blokkere bakbremsene bak på tør asfalt uansett hvor hard du trøkker på pedalen.. (jeg haqr ivertfall aldri greid det på noen av mine biler..)
Det er meget mulig, men jeg har teste i benk (bremse tester) og der er ikke det så bra og ikke kunne blokere ABS fire bremser....!! Det er også stor forskjell på bremsekraften på høyere og venstere side.

#185632  av larsst185

Er ikke alle biler jeg har klart det i bremsetester heller.men skal jo ikke være ulikt på høyre og venstre.

#185667  av jonny on the spot

liten lekasje på bremseslangene??? Bare en tanke :roll:

#185680  av Biggen

Kan ikke se noen lekarsje. Og mister ikke bremseveske.

#185699  av sigheri

Kan være tetthet i bremseslangene også. Har vært borti det på flere biler.

#185714  av Biggen

Har tenkt tanken. Andre ting?

#188008  av evneveik

Noen som vet om det går an å få tak i stålomspunnede bremseslanger? Hvor mye koster noe slikt?

#188011  av sleeper

ja, du får ferdige sett til bilen din.. koster vel i overkant av 1 tusenlapp for alle 4..