TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Hvorfor fjerner dem den?

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #20928  av Mr2 Mk2

Lurer på om det er noen som har en fornuftig forklaring på hvorfor en del folk velger å fjerne vingen på mk1?
Det er stort sett dem som har gjort noe motormessig som gjør dette...
Derfor tviler jeg på at det er fordi de liker den bedre uten..(det ser jo ikke ut)

så lurer på om det kan være for mye motstand?
Eller dem kjører race og vil at den skal være lettere å få i sladd?

Men dette er noe jeg har lurt på lenge,den er jo en helt annen bil uten vingen..Tviler på dem som fjerner den tenker mest på utseendet?
Sist redigert av Mr2 Mk2 den 14 okt 2003 19:20, redigert 1 gang totalt.

#20930  av chris

Den øverste der så litt.. sedan-aktig ut :D

#20933  av Mr2 Mk2

chris skrev:Den øverste der så litt.. sedan-aktig ut :D
det var ditt svar på spm :wink:

#20934  av MRQuoc

Trøndere vett'u :mrgreen:

jeg aner faktisk ikke.. jeg selv lker den gode gamle vingen.. ..
men er det LÆR han har på fronten sin?! det første bilde

#20935  av Mr2 Mk2

MRQ skrev:jeg aner faktisk ikke.. jeg selv lker den gode gamle vingen.
Jeg å,syns den er snadder jeg!Elsker å se ut ruta bak meg,og der sitter den flotte vingen :D

#20945  av chris

Hehe. ok da, var kanskje litt feil svar på spørsmålet :D

Jeg vet ikke, men det blir fryktelig nakent ut, og som sagt, den øverste så litt sedan-aktig ut.. selv liker jeg også å se vingen i speilet.. se sola glinse i den :D

Det trekket som er dratt over fronten, er for å hindre steinsprut og insekter som klistrer seg fast. Ikke så fryktelig dumt hvis man skal på treff f.eks., eller skal kjøre mye grusvei :P Finnes til de fleste biler det der. Men ikke så mange som har.. rart? :roll:

#20946  av Mr2 Mk2

chris skrev: Finnes til de fleste biler det der. Men ikke så mange som har.. rart? :roll:
Gir kanskje feile signaler om man trekker bilen inn i lær u know :wink:

(Kan vel kanksje invitere til litt feil folketype om man trekker bilen inn i lær;))

#20947  av chris

Jostein skrev:
chris skrev: Finnes til de fleste biler det der. Men ikke så mange som har.. rart? :roll:
Gir kanskje feile signaler om man trekker bilen inn i lær u know :wink:

(Kan vel kanksje invitere til litt feil folketype om man trekker bilen inn i lær;))
Hehe, ja, jeg ville IKKE pakka inn bilen i lær i hvert fall :mrgreen:

#20950  av Mr2 Mk2

chris skrev:Hehe, ja, jeg ville IKKE pakka inn bilen i lær i hvert fall :mrgreen:
Ã¥ ikke? :? Hehe...

Nei men seriøst fatter ikke at folk kan fjerne vingen...Mk1 uten vingen er jo en helt annen bil med en gang...

#20956  av chris

Jostein skrev:
chris skrev:Hehe, ja, jeg ville IKKE pakka inn bilen i lær i hvert fall :mrgreen:
Ã¥ ikke? :? Hehe...

Nei men seriøst fatter ikke at folk kan fjerne vingen...Mk1 uten vingen er jo en helt annen bil med en gang...
Like ille som å fjerne vingen på en mk2 egentlig.. :roll:

#20958  av Mr2 Mk2

chris skrev:Like ille som å fjerne vingen på en mk2 egentlig.. :roll:
ja samma ulla..Og når jeg tenker meg om så er faktisk de mk2 ene jeg har set uten vinge motorsterke biler..Så hvorfor tar mangen av dem med mangen hk vekk vingene?
Et eks er den 10sec mk2 en....

#20960  av bose

Kan være det øker friksjonen og dermer akselerasjonen i høy fart.

#20963  av CelicaTurbo

hvorfor ser ikke jeg bildene? :?

#20969  av Mr2 Mk2

CelicaTurbo skrev:hvorfor ser ikke jeg bildene? :?
jeg fjerna dem,ettersom noen(nevner ikke navn :wink:) ble litt for fokusert på bildene i stedet for spørsmålet...

Men har tenkt på å lage en ny tråd med mk1 bilder for har en del "nye" bilder nå,men er redd det kan bli litt mye.. :?

#20971  av bose

kan ikke si jeg ser noen bilder jeg heller.