TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Celica GT-4 vekt?

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Celica
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Celica
 #21039  av Quicksilver

Hei.

noen som vet hvor mye veier en 94 mod GT-4 (typen med runde lykter)

#21041  av ST205

MÃ¥tte ut i vognkortet og sjekke.
Står at den veier 1360kg

Jeg har en 1994 GT WRC, med a/c og takluke.

Om denne vekta er 100% rett for min bil, det vet jeg ikke :D

#21042  av CelicaTurbo

1380-1390kg uten fører er hva jeg finner ut..

#21044  av Quicksilver

oki jeg har handlet meg en Ekte Grp. A utgave :) den er 96kg lettere en vanlig GT-4+++ masse annet gromt :)

mente de bare hadde laget Grp. A (noen kaller den WRC) med LHD styring jeg. har du bilde av de tre dysene foran inni grillen din??

#21045  av ST205

Quicksilver skrev:oki jeg har handlet meg en Ekte Grp. A utgave :) den er 96kg lettere en vanlig GT-4+++ masse annet gromt :)

mente de bare hadde laget Grp. A (noen kaller den WRC) med LHD styring jeg. har du bilde av de tre dysene foran inni grillen din??
Jepp... Har bilde av dysene og antilag'en.

Du mente sikkert RHD? Men jeg har hvertfall venstrestyrt.

#21047  av Quicksilver

Ja stemmer RHD, jeg har ikke sånt tull som takluke og skinn da. kun racing her hehehe

Hvor mye kw står i vognkortet ditt??

#21049  av CelicaGT

QuickSilver: Du har vel med vinga på den da???? Den med spacer som det står GT-Four.....Selge????? :roll:

#21050  av kennethx

Grats med enda en fet bil da :D

#21051  av ST205

Han jeg kjøpte den av hadde registrert den som vanlig GT4 (178kw?)

Han visste heller ikke at det var en Gr.A/WRC heller.

Noe han angrer på i dag, da han kunne fått mye mer for den :lol:

#21063  av Quicksilver

Min blir tilsalgs for ca 170-180.000,- ferdig regget :) Ja det er med GT-4 Vinge, Effektanlegg, filter og bov

#21078  av CelicaTurbo

uff, hadde ikke rattet vært på feil side hadde jeg seriøst vurdert å selge bilen min nå, men jeg har ikke godt av mer lån uansett :)

#21103  av CelicaGT

ÅÅÅÅÅ, sugen på ein sånn bil....men kan ikkje skifte no...har kun hatt bilen min sidan mai......

#21132  av Speeder

ST205 skrev:
Quicksilver skrev:oki jeg har handlet meg en Ekte Grp. A utgave :) den er 96kg lettere en vanlig GT-4+++ masse annet gromt :)

Jepp... Har bilde av dysene og antilag'en.

Du mente sikkert RHD? Men jeg har hvertfall venstrestyrt.
Mente da bestmt at gr.A kun ble produsert med RHD men. Jaja, lurer på hvor mange eksemlarer det er med LHD jeg, det kan ikke være mange? troddde de fleste gikk til Japan og Australia jeg. og 5 til new zeland.

Med tanke på effekt så er det 178KW ja, eller 242HK. Dette gjelder begge modelene, ikke noe forkjell i effekt. Kun Antilag, waterspay og vingen som er forkjellen:)

Q:Hvor lenge har du planer om å beholde denne bilen før du selger da?
Hissig på slik bil, men rattet på feil side...pytt sann:D

#21136  av CelicaTurbo

stemmer forsåvidt at "Gruppe A" bare ble levert med høyreratt, det er pga at den ble kalt "WRC" i Europa med venstreratt (og høyreratt i England). Samme bilen, men forskjellig navn i forskjellig marked :)

#21142  av Quicksilver

Det ble laget kun 2500stk Grp. A biler. Celica var ikke aktuell til å bli homogolisert (sikkert stavet feil) som WRC bil men som Grp. A bil. Tror Corolla var første Toyotan som var godkjent som WRC bil. :)