TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Celica GT-4 vekt?

  • Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Celica
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Celica
 #21039  av Quicksilver
 
Hei.

noen som vet hvor mye veier en 94 mod GT-4 (typen med runde lykter)

 #21041  av ST205
 
MÃ¥tte ut i vognkortet og sjekke.
Står at den veier 1360kg

Jeg har en 1994 GT WRC, med a/c og takluke.

Om denne vekta er 100% rett for min bil, det vet jeg ikke :D

 #21042  av CelicaTurbo
 
1380-1390kg uten fører er hva jeg finner ut..

 #21044  av Quicksilver
 
oki jeg har handlet meg en Ekte Grp. A utgave :) den er 96kg lettere en vanlig GT-4+++ masse annet gromt :)

mente de bare hadde laget Grp. A (noen kaller den WRC) med LHD styring jeg. har du bilde av de tre dysene foran inni grillen din??

 #21045  av ST205
 
Quicksilver skrev:oki jeg har handlet meg en Ekte Grp. A utgave :) den er 96kg lettere en vanlig GT-4+++ masse annet gromt :)

mente de bare hadde laget Grp. A (noen kaller den WRC) med LHD styring jeg. har du bilde av de tre dysene foran inni grillen din??
Jepp... Har bilde av dysene og antilag'en.

Du mente sikkert RHD? Men jeg har hvertfall venstrestyrt.

 #21047  av Quicksilver
 
Ja stemmer RHD, jeg har ikke sånt tull som takluke og skinn da. kun racing her hehehe

Hvor mye kw står i vognkortet ditt??

 #21049  av CelicaGT
 
QuickSilver: Du har vel med vinga på den da???? Den med spacer som det står GT-Four.....Selge????? :roll:

 #21050  av kennethx
 
Grats med enda en fet bil da :D

 #21051  av ST205
 
Han jeg kjøpte den av hadde registrert den som vanlig GT4 (178kw?)

Han visste heller ikke at det var en Gr.A/WRC heller.

Noe han angrer på i dag, da han kunne fått mye mer for den :lol:

 #21063  av Quicksilver
 
Min blir tilsalgs for ca 170-180.000,- ferdig regget :) Ja det er med GT-4 Vinge, Effektanlegg, filter og bov

 #21078  av CelicaTurbo
 
uff, hadde ikke rattet vært på feil side hadde jeg seriøst vurdert å selge bilen min nå, men jeg har ikke godt av mer lån uansett :)

 #21103  av CelicaGT
 
ÅÅÅÅÅ, sugen på ein sånn bil....men kan ikkje skifte no...har kun hatt bilen min sidan mai......

 #21132  av Speeder
 
ST205 skrev:
Quicksilver skrev:oki jeg har handlet meg en Ekte Grp. A utgave :) den er 96kg lettere en vanlig GT-4+++ masse annet gromt :)

mente de bare hadde laget Grp. A (noen kaller den WRC) med LHD styring jeg. har du bilde av de tre dysene foran inni grillen din??
Jepp... Har bilde av dysene og antilag'en.

Du mente sikkert RHD? Men jeg har hvertfall venstrestyrt.
Mente da bestmt at gr.A kun ble produsert med RHD men. Jaja, lurer på hvor mange eksemlarer det er med LHD jeg, det kan ikke være mange? troddde de fleste gikk til Japan og Australia jeg. og 5 til new zeland.

Med tanke på effekt så er det 178KW ja, eller 242HK. Dette gjelder begge modelene, ikke noe forkjell i effekt. Kun Antilag, waterspay og vingen som er forkjellen:)

Q:Hvor lenge har du planer om å beholde denne bilen før du selger da?
Hissig på slik bil, men rattet på feil side...pytt sann:D

 #21136  av CelicaTurbo
 
stemmer forsåvidt at "Gruppe A" bare ble levert med høyreratt, det er pga at den ble kalt "WRC" i Europa med venstreratt (og høyreratt i England). Samme bilen, men forskjellig navn i forskjellig marked :)

 #21142  av Quicksilver
 
Det ble laget kun 2500stk Grp. A biler. Celica var ikke aktuell til å bli homogolisert (sikkert stavet feil) som WRC bil men som Grp. A bil. Tror Corolla var første Toyotan som var godkjent som WRC bil. :)