TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• bytting av forum programvare

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv

#859  av CelicaTurbo

litt info: planlegger å bytte forumprogramvare av flere grunner:

- jeg liker det bedre
- kjappere
- bruker mindre ressurser
- bedre og kjappere database
- bruker vesentlig mindre båndbredde

alt i alt betyr det at forumet kan støtte flere samtidige brukere mye bedre enn dette forumet kan i dag, uten oppgradering av maskin. Det som er et foreløpig hinder er:

-overføring av brukere og informere brukere automatisk om eventuelle nye passord.
-overføre gamle poster på en skikkelig måte.

Jeg har lyst til å bytte forum samtidig som jeg gjør en del endringer på designet på sidene, bl.a. legge inn en dynamisk nyhetsmodul og kunngjøringsmodul på forsiden, og ellers en del forandringer på funksjonaliteten slik at sidene blir lettere å vedlikeholde, lettere å fylle med innhold, mer konsistent i innhold og design, og lettere for brukere å navigere i. For å utvide interesseområdet og brukermarkedet vil jeg også utvide sidene til å bli for Toyota sportsbiler generellt. Rett og slett for å gjøre oss flere og større. Jeg håper virkelig dere blir fornøyd når jeg får gjort alt sammen, og at MR2 folket ikke har noe imot å dele domene med Celica og Supra eiere :)

dere kan ta en foreløpig titt på det nye forumprogramvare på denne addressen:

http://www.ts-ogn.no/phpBB2/

Det er omtrent uten innhold og inneholder bare litt av hva det skal, og, dere kan registrere brukernes deres om dere vil prøve det men vær klar over at jeg kommer til å slette allt sammen senere så det er kun for utprøving, ok?  :)

gi meg gjerne tilbakemelding om hva dere tror, og om dere har noen tanker eller ideer om disse endringene.

#860  av arild

Det så veldig digg ut! Kult at du bruker php! php ruler :)
si ifra hvis du trenger noe gfx. jeg er webdesigner til vanlig, men er permitert nå..  :(

#866  av CelicaTurbo

jeg er ikke en designer til vanlig så kanskje jeg trenger hjelp ja? Men, jeg tenkte å holde designet noenlunde likt, men legge en mer grå-tone inn i den blå fargen som er i dag.. og så får jeg bare prøve meg frem og ta ting som det kommer.. ny logo blir kanskje det værste?   :)

#868  av MR2turbo

Det ser bra ut kristian!  :)