TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Hvordan fjerne kassettspiller?

• SpørsmÃ¥l, rÃ¥d og tips om bilstereo
Spørsmål, råd og tips om bilstereo
 #186705  av Athera

-Heisann!

Jeg har kjøpt meg min første bil, en Toyota Corolla 95 modell. I bilen står der en Philips kassettspiller som jeg ikke får fjernet. Jeg har en CDspiller som griner etter å bli brukt, men spilleren vil ikke ut.

Den har fire hull, ett i hvert hjørne. Og jeg har fått det sagt at jeg trenger noen "låsepinner" for å få fjernet denne. Men siden bilen er gammel og har blitt brukt av en eldre herremann, så er de "låsepinnene" long gone.

Men jeg skal ikke bare fjerne selve spilleren, jeg skal ha vekk hele rukklet (den metallboksen). Har prøvd å dra den ut, men den vil ikke rikke seg en tomme.

Kan noen her hjelpe meg?

Takker for all hjelp!

#186712  av @lpher

Stikk innom Bilradiospesialisten i Trondheim ved nærmeste annledning du..så skal jeg røske den ut for deg :)

#186714  av TrustNo1

Nå aner jeg ikke hvordan det er på corolla, men om det er nogenlunde likt som på MR2'n, så er spilleren skrudd fast i brakett som sitter på baksiden av frontplaten som sitter rundt spilleren.

På MR2 må man iallefall skru ut hele det frontdekslet inkludert ventilene i midten. Jeg ville startet med å sjekke litt rundt der om du har en tilsvarende plate. Eventuelt stikke innom @lpher:)

#186738  av Gt-4-Ever

Du må nok fjerne dekslet forran ja. Skal være 4 skruer rundt omkring, 2 oppe og 2 nede.

#186906  av Athera

-Jeg fant ut av det. Problemet løst. Men det å få koblet CDspilleren var visst verre enn hva jeg trodde. Trodde det bare var å klipse på ledningene sammen med de som fulgte med CDspilleren, men de passer ikke i lag. Any ideas?

#186907  av kennethx

Selger ikke toyota ISO overgang, vil tro det er noe slikt du trenger.

#186943  av Athera

-Har vert og skaffet meg en ISO-overgang nå. Håper jeg får den opp og gå iløpet av dagen.

Takker for alle innleggene :)