TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• lyd problemer pÃ¥ min Pioneer DEH-8600

• SpørsmÃ¥l, rÃ¥d og tips om bilstereo
Spørsmål, råd og tips om bilstereo
 #187085  av egotrip

Kjørte hjem fra jobb igår, alt låt som det skulle..

Når jeg startet bilen i dag tidlig var det bare lyd på bakhøytalerne ( disse er koblet direkte til spillerns høytalerutgang)

Kom ned til jobben og sjekket sikringer ... regnet med at dette var problemet.. Men; Hovedsikringen er ok, Sikringene etter splitten bak (har 2 separate forsterkere bak) disse var helt ok. Og sikringene på forsterkerne er også helt ok.. Gått over koblinger og de ser ok ut .. Kan remote delen på spillern min tatt kvelden ?? synes det er litt merkelig men :/

Kjipt med lite lyd i bilen.. :(

Alle tips motas med takk !

#187090  av Andy_Celica

Skal vel mye til for at remote delen har tatt kvelden, men det kan du skjekke ved å koble en vanlig ledning direkte fra + på forsterkeren og til remoten på forsterkeren og se om den starter da!

Ellers kan det høres ut som en jordingsfeil, skjekk jordingen nøye!

#187095  av egotrip

Skal prøve tipset med +12v til remote, og sjekke jordinga ( den har vært helt grei optill nå men ) Noen andre inspill på ting jeg evt kan sjekke ?

#187106  av egotrip

er på jobben nuh.. men fikk sjekket jording.. prøvde et nytt jordingspunkt .. men det hjalp ikke .. skal sjekke remote mot 12+ når jeg kommer hjem .. hvis jeg ikke finner en liten ledningsstump her

#187109  av Andy_Celica

egotrip skrev:er på jobben nuh.. men fikk sjekket jording.. prøvde et nytt jordingspunkt .. men det hjalp ikke .. skal sjekke remote mot 12+ når jeg kommer hjem .. hvis jeg ikke finner en liten ledningsstump her
Lyser forsterkeren da? på de fleste forsterkerne jeg har hatt, har det lyst blått eller grønt når de funker, og rødt når det har vært noe tull, eller ingenting da forsterkeren ikke starter!

#187121  av egotrip

Har feilsøkt nå i pausa mi..

Viser seg at hovedsikringen ved batteriet er gått.. ikke der den mest naturlig vil gå .. midten .. men nederst inne skjult av sikringskanten .. skal innom en bilstereosjappe etter jobb for å få en ny .. =)

Får håpe alt er som det skal når jeg får en ny i =)

Heretter hvis det er noe problem skal sikringen HELT ut og ikke bare sjekke visuellt om den er ok ..

#187128  av Andy_Celica

egotrip skrev:Har feilsøkt nå i pausa mi..

Viser seg at hovedsikringen ved batteriet er gått.. ikke der den mest naturlig vil gå .. midten .. men nederst inne skjult av sikringskanten .. skal innom en bilstereosjappe etter jobb for å få en ny .. =)

Heretter hvis det er noe problem skal sikringen HELT ut og ikke bare sjekke visuellt om den er ok ..
Hvis sikringen røk pga at forsterkeren trakk for mye strøm, og ikke fordi det kortsluttet eller noe, hadde det nok ikke vært dumt å sette inn en litt større sikring :wink:

#187135  av TrustNo1

Andy_Celica skrev:
egotrip skrev:Har feilsøkt nå i pausa mi..

Hvis sikringen røk pga at forsterkeren trakk for mye strøm, og ikke fordi det kortsluttet eller noe, hadde det nok ikke vært dumt å sette inn en litt større sikring :wink:
Bare ikke glem at sikringen skal være dimensjonert ut fra kablene, ikke forsterkeren.

#187138  av egotrip

har 50kv Rk kabel.. så skal sjekke med den lokale sjappa hva de anbefaler.. var 50a som satt der nå .. noe jeg vil tro er alt for lite .. Mono blokka er på 2*30a og forsterkeren til front syst. har 2*25a

Tenkte aldri på å oppgradere sikringen da jeg byttet kabel i forfjor =)

#187155  av TrustNo1

på 50kvm kan du iallefall trygt gå opp til 200A. Antageligvis også mer, men har ikke tabellen i hodet. Husk hvis du har en fordelingsblokk der det går flere kabler med mindre kvadrat ut, så burde du også ha sikringer ut til hver kabel i fordelinga.

#187157  av egotrip

har forgrening ja =) og der sitter det sikringer.. husker ikke str i farta men de skal holde !

#187188  av TrustNo1

egotrip skrev:har forgrening ja =) og der sitter det sikringer.. husker ikke str i farta men de skal holde !
Ok, var jeg deg da, ville jeg bare undersøkt hvor mye maks strøm man kan dra igjennom en 50mm2 er, og sette på så stor sikring som den er godkjennt for. Det har ingen hensikt med noen mindre.