TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Apexi Luftfilter til CS

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Celica
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Celica
 #187519  av ealixyr

Heisann.

Jeg vil bestille et Apexi Power Intake filter til min 92 GT4 Carlos Sainz.
Jeg er klar over at jeg må få laget meg et adapter, og det er ikke noe problem.

Eneste spørsmålet er : Hvilket størrelse må jeg kjøpe? Ser at det er forskjellige størrelser på flensene?

Og noen som har link til en bra og billig plass å kjøpe, der de selger akkurat det filteret jeg trenger?

Har søkt rundt i forumene, men finner ikke svar på akkurat dette.

På forhånd takk.

mvh T.G

#187584  av Hyperion

Jeg bestilte og fikk et fra http://www.takakaira.com nå... grei pris og grei leveringstid.. Der får du med du trenger for å sette på nettopp din bil... Tror det ble rundt 1000 kroner i alt jeg.. slapp både moms og toll :)

#187704  av ealixyr

fant ikke noe mail adresse til dem.

Eneste jeg lurer på er størrelsen på flensen jeg bør ha til CS'en.

Er det 80 mm?

Hadde håpet at noen som har filteret på sin CS kunne gi meg et godt svar.

#187710  av CelicaTurbo

vedlagt er et bilde av et adapter jeg designet når vi hadde et gruppekjøp av Apexifiltre for en tid tilbake. Jeg husker ikke hvor stor filterets diameter i sirkelen var men jeg mener det var knapt større enn 80mm innerdiameter, kanskje 82-84mm. Adapteret vedlagt her er designet for å være så tynt som mulig, med nedsenkete seter for muttere til AFM. Men, det viste seg at det ble meget trangt med en slik løsning på CS'ens luftmengdemåler for det var vanskelig å få grep om boltene som ble skrudd til Apexifilteret etter at adapterplaten var boltet til AFM. Jeg laget først et slikt adapter til min egen bil, og redesignet det deretter for CS for å lage et adapter til Kennethx sin bil. Jeg kan ikke huske for sikkert om alle målene på tegningen er 100% korrekt eller om jeg oppdaget feil med det, så du bør dobbeltsjekke det før du lager noe som helst ;)
Vedlegg
AFM-adapter_CS.jpg
AFM-adapter_CS.jpg (34.29 kiB) Vist 89 ganger