TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• registerreim

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #21187  av chris

Hvordan merker man om reg.reima er sliten? Er det noen måte å finne ut om den bør byttes eller ikke? Bare lurer :)

#21191  av erling

Den har garanti på 100 000 km eller 5 år. Hvis det nærmer seg en av disse kriteriene er det på tide å bytte. :)

Hvis du er usikker, kan du jo ta av dekselet og inspisere litt. Kan og hende at løpehjula lager litt ulyd når lagrene er slitt. Disse og byttes sammen med reima. :)

#21195  av chris

erling skrev:Den har garanti på 100 000 km eller 5 år. Hvis det nærmer seg en av disse kriteriene er det på tide å bytte. :)

Hvis du er usikker, kan du jo ta av dekselet og inspisere litt. Kan og hende at løpehjula lager litt ulyd når lagrene er slitt. Disse og byttes sammen med reima. :)
Toyota sa også at den normalt byttes på hver 100.000 km. Nå er jeg ikke sikker på om den ble bytta på 97000 servicen, eller på 112000 servicen. det står ikke noe om det i serviceheftet, og dette ble jo utført i sveits.. så..
Men jeg har ikke hørt noen ulyd eller noe sånt, bilen nærmer seg 200.000 km. Tingen er at om jeg kunnet utsatt 4500 kroner i verkstedutgifter, så hadde ikke det vært å forakte.

Ingen av dere som kan å bytte reg.reim på mr2 da? Skal til og med få litt penger for det :D

#21197  av MRQuoc

Det vi kunne trengt er jo , "hjemmeverksteder" for oss brukere , i enkelte byer :D , ;)

ikkesant ?

#21198  av chris

MRQ skrev:Det vi kunne trengt er jo , "hjemmeverksteder" for oss brukere , i enkelte byer :D , ;)

ikkesant ?
Opprette et i Trondheim da ;)

#21199  av MRQuoc

en i hver stor by kanskje ? .. er vel noen av oss som har stor nok garasje ? .. uansett må jeg vente til jeg tar over huset her før jeg eventuelt får meg garasje :)

#21202  av chris

MRQ skrev:en i hver stor by kanskje ? .. er vel noen av oss som har stor nok garasje ? .. uansett må jeg vente til jeg tar over huset her før jeg eventuelt får meg garasje :)
Jeg hadde nok blitt flittig bruker av en fellesgarasje for oss medlemmer. Hvis jeg hadde fått litt hjelp også, vel å merke ;)

#21204  av MRQuoc

hjelp får man alltid , endel av livet på veien ;) ....

Og dette hadde jo vært automatisk vært ett lite tilholdsted for en liten kjekk gjeng :P , og om man står dønn stille på en ting.. er vel ett ordtak som sier "Jo flere kokker , jo bedre mat " ? :p

#21209  av chris

True :)

Og jeg trenger hjelp til reg.reim bytte. alternativt må jeg levere inn. men spørsmålet var egentlig om det haster, hva slags lyder man egentlig hører om regreima begynner å bli sliten, hvordan oppdager man at nå MÅ man bytte?

#21211  av erling

chris skrev: Jeg hadde nok blitt flittig bruker av en fellesgarasje for oss medlemmer. Hvis jeg hadde fått litt hjelp også, vel å merke ;)
Blir kanskje litt langt å reise 100 mil ned hit for å bytte den? :) Ellers kunne jeg hvert med deg jeg, bytta selv på min tidligere i år. Men hvis du har skrudd litt før er går det nokså greit å gjøre det selv. :)

#21215  av MRQuoc

100mil går vel fort.. ? , da får han 100mil mer på reg.reimen også før han bytter den ! :D

#21217  av chris

Markus snakka om 1500 i deler. Toyota skulle ha 4500 kroner. Så har jo 3000 kroner å gå på der da :D

Men hadde vært litt mer praktisk med noen som bor nærmere enn 100 mil :P

#21272  av Mr2 Mk2

Noen av det man merkes best er vel den jævla kvinelyden som kommer...
Denne kommer jo gjerne etter du har byttet også,før du får strammet den...

#21274  av chris

Jostein skrev:Noen av det man merkes best er vel den jævla kvinelyden som kommer...
Det er ikke registerreima. Registerreima er full av tagger, som følger tannhjul med tagger. Om DEN kviner, da er man ille ute ;)
Du tenker viftereim du :)

#21278  av Mr2 Mk2

chris skrev:
Jostein skrev:Noen av det man merkes best er vel den jævla kvinelyden som kommer...
Det er ikke registerreima. Registerreima er full av tagger, som følger tannhjul med tagger. Om DEN kviner, da er man ille ute ;)
Du tenker viftereim du :)
plystre plystre :roll: hva snakker du om :oops: plystre