TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Effektiv oppvarming av garage

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt alle andre Toyota modeller
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt alle andre Toyota modeller
 #21235  av hovik

Hvordan kan jeg mest mulig effektivt vamre opp garagen eller i hvertfall der jeg jobber. Hvordan type ovner har dere å anbefale ?
 #21253  av chris

hovik skrev:Hvordan kan jeg mest mulig effektivt vamre opp garagen eller i hvertfall der jeg jobber. Hvordan type ovner har dere å anbefale ?
1) god isolering
2) hvilken som helst ovn, men tenk litt strømforbruk da ;)

#21257  av NISMO

Diselbrenner :)
Koster flesk å kjøpe men tror d ikke er så dyrt å bruke...
Varmer hvertfall raskt opp en garasje :wink:

#21259  av MRQuoc

hva med å fyre i peisen ? altså , peis i garasjen

#21263  av chris

Uansett egentlig.. å ha noe som går på strøm, det blir svindyrt.. :?
Tror jeg ville satset på noe parafin eller diesel ja

#21271  av Mr2 Mk2

Pyrox vifte eller Parafin...

#21284  av hovik

Noen som har diesel brenner/varmeapparat å anbefale ? (til midlertidig bruk, må kunne fjernes enkelt. )

#21396  av Bjørni

Kan på det sterkeste anbefale en propan-kanon, da blir det varmt på null komma nix :D
Bruker det mye selv, bare ikke gå for nær tuten på kanonen, da blir du varm på leggen din + ett jæv@£$ig hull i buksa, tro meg, har prøvd :? :D
Vedlegg
Front.jpg
Front.jpg (59.04 kiB) Vist 4286 ganger

#21420  av hovik

Bjørni skrev:Kan på det sterkeste anbefale en propan-kanon, da blir det varmt på null komma nix :D
Bruker det mye selv, bare ikke gå for nær tuten på kanonen, da blir du varm på leggen din + ett jæv@£$ig hull i buksa, tro meg, har prøvd :? :D
Ikke la den stå for nærme bilen heller da vil jeg tro :) Hvor får jeg tak i en sånn en ?

#21428  av turboman

Ligner på en slik jeg bruker innimellom.. kalles for "master"... bruker parafin på den da, så er ikke sikkert det er slik som Bjørni bruker...

Eneste ulempen med den jeg bruker, er at det blir litt "avgasser" i rommet, så det er viktig å få lufta litt samtidig... Men, blir kjempe-varmt!

Det ideelle, hadde sikkert vært å hatt en slik i ett annet rom, som blåste inn i det rommet der du var... Så slipper man avgassene...

#21432  av Bjørni

Tror jeg fikk min ifra RIS (Rogaland Industri Service), men den burde vel være tilgjengelig hos jernvarehandlere... ?