På vei til jobb i dag begynnte bilen å booste tilsynelatende ukontrollert, noe jeg har postet om tidligere. Da jeg var på 1.3Bar turte jeg ikke gasse mer, så jeg slapp gassen. Det rare var at den fuel-cuta IKKE!
Summet meg litt, og tenkte å gasse på igjen for å se om trykket økte ukontrollert igjen. I det trykket gikk over null, BAM! Fuelcut. Det var ganske ubehagelig selv i den ekstremt lave akselerasjonen jeg da hadde (forholdsvis lavt turtall). Check Engine lyset kom på, og slukket etter litt.
Summet meg litt igjen, og prøvde en gang til, BAM! fuelcut igjen, bare jeg trykket gasspedalen sånn halvveis ned, rakk ikke flate pedalen før det smallt igjen.
Etter 2 fuelcuts kjørte jeg videre som en bestemor på søndagstur, men da jeg stoppet på rødt lys slukket jeg motoren og skrudde av tenningen. Startet motoren igjen, og prøvde meg forsiktig. Begynnte å boste, ingen fuelcut, flatet pedalen, fremdeles igjen fuelcut og normale boost nivåer.
Må du skru av/på tenningen etter en fuelcut for å resette noe? er det slik etter en FC at den vil FC'e ved den minste boost etter en FC har intruffet? Helt til du skrur av/på tenningen?
Kan vel trygt si at jeg har et trykk problem
Summet meg litt, og tenkte å gasse på igjen for å se om trykket økte ukontrollert igjen. I det trykket gikk over null, BAM! Fuelcut. Det var ganske ubehagelig selv i den ekstremt lave akselerasjonen jeg da hadde (forholdsvis lavt turtall). Check Engine lyset kom på, og slukket etter litt.
Summet meg litt igjen, og prøvde en gang til, BAM! fuelcut igjen, bare jeg trykket gasspedalen sånn halvveis ned, rakk ikke flate pedalen før det smallt igjen.
Etter 2 fuelcuts kjørte jeg videre som en bestemor på søndagstur, men da jeg stoppet på rødt lys slukket jeg motoren og skrudde av tenningen. Startet motoren igjen, og prøvde meg forsiktig. Begynnte å boste, ingen fuelcut, flatet pedalen, fremdeles igjen fuelcut og normale boost nivåer.
Må du skru av/på tenningen etter en fuelcut for å resette noe? er det slik etter en FC at den vil FC'e ved den minste boost etter en FC har intruffet? Helt til du skrur av/på tenningen?
Kan vel trygt si at jeg har et trykk problem
