TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Defekt økonomimÃ¥ler MK1

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #189037  av tullball

Økonomi-måleren funker ikke i bilen min, den lyser bare grønt hele tida, blir aldri rødt ved uøkonomisk kjøring.. tro meg, det har vært perioder med turtall der det absolutt burde lyst rødt ;)

Er vel ikke det største problemet, men om dette lar seg fikse enkelt og greit skulle jeg godt kunne gjøre det.

Noen med tips om hva som kan forårsake dette, og hvordan det fikses?
Regner med at de ikke er så nøye på denne måleren på EU-kontroll.

#189062  av TrustNo1

Dette er vel en måler som måler undertrykket ved innsuget? Tror egentlig det i praksis er det samme som en turbotrykksmåler, du burde kanskje sjekke om alle ledninger og slikt er like hele.

#189065  av Pgus

Min virket ikke...

Det var vakumslangen som hadde falt av. :lol:

Får håpe det er noe så enkelt på din også.

#189089  av Anders gullstein

Er en helt vanlig feil på disse bilene. Jeg måtte skifte selve sensoren. Kostet rundt 400 hos Toyota, men hvis du tar deg en tur hos høgger'n, regner jeg med at du kan finne en makan i en Corolla. Den er ikke større enn at den har plass i lomma, så med andre ord gratis ;)

Sensoren er vakuum styrt og den finner du like ved coil. Er en liten gummihette over den, fjern den og så er det bare å skru den ut med en 17 nøkkel eller noe. Enkel reparasjon.

#189148  av tullball

Eksosanlegget som er på bilen ser ikke ut som det er originalt, står SIMONS på en stor svart dunk som er tilkoblet eksospotta i hvertfall, er vel noe effektanlegg.

#189203  av Anders gullstein

Jepp, er nok det.

#203227  av Bergen.

kan du ta 1 bilde der denne delen skal stå???

#203233  av Krabbe

Min heller funker ikke, forgie eier sa at han aldri orket å fikse det, syntes det var mer behagelig med et grønt lys der en ett mini-disko :P

Men når lyser den røde? Bare når den bikker ett visst turtall? Virker jo en aldri så kjempe liten smule unødvendig? :)

#203352  av Anders gullstein

Er generelt ved uøkonomisk kjøring, dvs pedalen et stykke ned. Spiller ingen rolle om det er 1000 eller 7000 omdr/min så lenge pedalen er i bånn. Som sagt enkel reperasjon. Skader ikke at den funker synes jeg.

Ikke så dum den bilen du har kjøpt deg, kjørt den noen ganger. Fiks rusta og sleng på et nytt strøk med lakk, så blir det bra. Den hvite skjermen som fulgte med den kommer fra bilen min faktisk :wink:

#203434  av Krabbe

Hehe takk, takk! Skal se om jeg finner meg en høyre bakskjerm også nå, så skal alt lakkes og byttes, da skal den nok bli fin ja :)

LITT O.T. kanskje.