feil/mangler på mr2 mk3 2000-2004
Legg innLagt inn:02 aug 2006 00:06
noen som vet om hoved feilene på mr2 mk3 2000-2004 modellene?
kun fakta snakk takk!
kun fakta snakk takk!
Toyota Sportscar - Owners Group Norway
http://www.ts-ogn.no/phpBB3/
steffen karlstad skrev:noen som vet om hoved feilene på mr2 mk3 2000-2004 modellene?Modeller mellom 2000 og 2001(2) har hatt problemer med høyt oljeforbruk pga for trange oljekanaler. Feilen inntreffer stort sett før 60.000km, og motorene har blitt byttet på garanti hos Toyota (garantien ble utvidet til 5 år på blokka). Fra det amerikanske forumet har jeg hørt at pre-cat feil også vært et tema, men har ikke hørt om dette i Norge.
kun fakta snakk takk!
jan-erik skrev:kjører selv aktivt på bane med mk1 min, sikert sett den ligge sidlengs på rudskogen.steffen karlstad skrev:noen som vet om hoved feilene på mr2 mk3 2000-2004 modellene?Modeller mellom 2000 og 2001(2) har hatt problemer med høyt oljeforbruk pga for trange oljekanaler. Feilen inntreffer stort sett før 60.000km, og motorene har blitt byttet på garanti hos Toyota (garantien ble utvidet til 5 år på blokka). Fra det amerikanske forumet har jeg hørt at pre-cat feil også vært et tema, men har ikke hørt om dette i Norge.
kun fakta snakk takk!
Ellers er dugg i frontlykter og høytsittende bremselys bak en gjenganger. Av andre ting som har røket på min bil (hatt den fra den var 2 år og 28000km til den nå er 6 år og har gått ca. 77000km er en o2 sensor. Men nå har bilen min blitt banekjørt en smule for å si det mildt. Puttet turbo på min på ca km std. 73000km og har ikke hatt noen problemer så langt.
En bil som varmt kan anbefales, bare hold deg unna SMT versjonene. Skal på Japsetreff med min, så om du planlegger å kjøpe en og har lyst til å sitte på en tur er du hjertelig velkommen til det.
MK3 har mest til felles med MK1 kjøremessig av MR2-ene.
Og at den ikke har vippelykter ellimenerer jo behovet for spredere til kjørelys om dagen hehe, da vippelykter oppe ikke er spesielt pent... kunne ikke dy meg hellerVaremerket til MR2 er jo lite vekt og midtmotor, så jeg vil vel bare si at bortfallet av vippelykter er en evolusjon.
Ellers så har 2004 modellene litt mer avstivninger i understellet, men alle disse delene kan du få kjøpt løst og puttet på eldre modeller, eller via 3. parts. 2004 modellene har andre frontlykter og baklykter (kan også oppgraderes hvis man vil).
Tørr påstå at MK3 hadde solgt i "bøtter og spann" hadde den blitt levert orginalt med T-sport motor eller et moderat turbokit på rundt 200hk.
jan-erik skrev: En bil som varmt kan anbefales, bare hold deg unna SMT versjonene. Skal på Japsetreff med min, så om du planlegger å kjøpe en og har lyst til å sitte på en tur er du hjertelig velkommen til det.Det hadde vært spennende å høre hvilke argumenter du har for å anbefale folk å holde seg borte fra SMT versjonen Jan-Erik. Og er reservasjonen like stor mot den "nye" 6-trinns versjonen som kom i 2004?
jan-erik skrev: En bil som varmt kan anbefales, bare hold deg unna SMT versjonene. Skal på Japsetreff med min, så om du planlegger å kjøpe en og har lyst til å sitte på en tur er du hjertelig velkommen til det.hva er egentlig feil med smt giring? har nettopp kjøpt en 03 modell m denne kassa.
Speedy_g skrev:Den er tregere! Har selv ikke kjørt bilen med det, og kan bare refere til hva som har blitt skrevet om det. For all del, er sikkert kjempemorsomt med giring på rattet, men du får visstnok en føleles av å vente på at neste gir blir lagt inn. 0-100 er vel også 0,7 sekund langsommere (7,9 vs 8,6). I tillegg er det litt mer krøll om du vil turbokonvertere den senere.jan-erik skrev: En bil som varmt kan anbefales, bare hold deg unna SMT versjonene. Skal på Japsetreff med min, så om du planlegger å kjøpe en og har lyst til å sitte på en tur er du hjertelig velkommen til det.hva er egentlig feil med smt giring? har nettopp kjøpt en 03 modell m denne kassa.
Magne_F skrev:Jeg monterte CAI (Cold Air Intake) fra PPE på min forrige, og synes jeg fikk noe mer respons. Ellers så vil jeg nå si at jeg ikke akkurat følte jeg ble frakjørt av alt og alle med orginal MR2 MK3, men det spørs vel hva man er vant til.vant til min mr2 mk1 banebilen min! he he.. 4age er stikkordet..
steffen karlstad skrev:4age'n og mk1 i kombo er noget rått og man kjører ifra org mr2 mk2 på bane relativt enkeltMagne_F skrev:Jeg monterte CAI (Cold Air Intake) fra PPE på min forrige, og synes jeg fikk noe mer respons. Ellers så vil jeg nå si at jeg ikke akkurat følte jeg ble frakjørt av alt og alle med orginal MR2 MK3, men det spørs vel hva man er vant til.vant til min mr2 mk1 banebilen min! he he.. 4age er stikkordet..