TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Turbo eller Kompressor??

  • Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt alle andre Toyota modeller
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt alle andre Toyota modeller

Turbo eller Kompressor??

Turbo
15
45%
Kompressor
18
55%
 #189568  av ToyThom
 
Vist dere sku hatt litt pustehjelp til en Celica T-Sport eller en Lexus IS200. Hva ville dere gått for?? Sjøl ville jeg gått for turboen ettersom man får mye kraftigere drag og det er noe jeg liker :twisted:

 #189639  av Morten
 
Kommer litt an på hvor mye du skal legge i det. Hvis du ikke har tenkt å åpne motor og gå over stempler osv. vil det være begrenset hvor mye trykk du kan kjøre uansett, så da ville jeg glatt valgt kompressor så det funker helt fra bunn og har god gassrespons.

Skal du gjøre det grundig (og dyrt) derimot, og lade mye så er Turbo tingen.

PS: stemte kompressor

NB! En annen fordel med kompressor hvis f.eks TTE er jo og at det er lettere å få godkjendt :wink:

EDIT: tenkte da i hovedsak på IS200, litt mere i tvil på T-sporten gitt :wink:

 #189709  av lexusmann
 
Stemte kompressor, da jeg har litt erfaring... :wink:

 #189872  av bullit
 
Er vel kjent at is`n kan være litt slapp før man kommer over 3500 rpm. så vil tro at en komprssor ville gjort seg bedre på en is, for da har man jo som sagt drag over hele "fjøla" :twisted:

 #189949  av ToyThom
 
En IS200 er jo en "cruiser" bil mens Celicaen e litt mere "fort" bil :lol: Så det makes sense! Elsker å spille NFSU 2 og kjøre rundt med Celicaen og cruise på motorveien og høre på turboen lade med anlegget på full guffe :mrgreen:

 #190187  av James
 
Kompressor seff! :wink: