Side 1 av 1

Turbo eller Kompressor??

Legg innLagt inn:03 aug 2006 01:15
av ToyThom
Vist dere sku hatt litt pustehjelp til en Celica T-Sport eller en Lexus IS200. Hva ville dere gått for?? Sjøl ville jeg gått for turboen ettersom man får mye kraftigere drag og det er noe jeg liker :twisted:

Legg innLagt inn:03 aug 2006 12:47
av Morten
Kommer litt an på hvor mye du skal legge i det. Hvis du ikke har tenkt å åpne motor og gå over stempler osv. vil det være begrenset hvor mye trykk du kan kjøre uansett, så da ville jeg glatt valgt kompressor så det funker helt fra bunn og har god gassrespons.

Skal du gjøre det grundig (og dyrt) derimot, og lade mye så er Turbo tingen.

PS: stemte kompressor

NB! En annen fordel med kompressor hvis f.eks TTE er jo og at det er lettere å få godkjendt :wink:

EDIT: tenkte da i hovedsak på IS200, litt mere i tvil på T-sporten gitt :wink:

Legg innLagt inn:03 aug 2006 18:51
av lexusmann
Stemte kompressor, da jeg har litt erfaring... :wink:

Legg innLagt inn:04 aug 2006 15:08
av bullit
Er vel kjent at is`n kan være litt slapp før man kommer over 3500 rpm. så vil tro at en komprssor ville gjort seg bedre på en is, for da har man jo som sagt drag over hele "fjøla" :twisted:

Legg innLagt inn:04 aug 2006 22:21
av ToyThom
En IS200 er jo en "cruiser" bil mens Celicaen e litt mere "fort" bil :lol: Så det makes sense! Elsker å spille NFSU 2 og kjøre rundt med Celicaen og cruise på motorveien og høre på turboen lade med anlegget på full guffe :mrgreen:

Legg innLagt inn:06 aug 2006 17:00
av James
Kompressor seff! :wink: