TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• lykter

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #21489  av Tommy

heisann. veit det er latis gjort av meg fordi jeg veit det står noe om det fra før,men det er jo så enkelt å spørre på nytt. (så får dere guruer noe finne på oxo)
dårlig teknisk beskrivelse men regner med at de fleste skjønner hva jeg mener.
det gjelder altså vippelyktene.
1:er det mye stess å fikse lyktene slik at de stikker litt opp fra panseret.
gjør det enkelt å setter inn et bilde
2: må man kjøpe saker å ting, eller er det bare å koble litt :?:
Vedlegg
9_13_01%20179.jpg
9_13_01%20179.jpg (151.15 kiB) Vist 4768 ganger

#21497  av chris

Det er noen som "jukser", og bare bytter stagene, slik at man får low-rise med originale lykter. Etter min mening ser dette litt komisk ut ;) .. og samtidig får man ikkeno lys.
Alternativet er å bytte ut innmaten i lykta, f.eks. Jumbo her inne har gjort det. Kjøpte sånne doble Raybrig-lys. Hvis du søker litt på low-rise her på forumet, så finner du det nok ;)

#21499  av Tommy

så det er meninga at det skal være lys i lyktene når de står sånn altså. men åssen funker det, når du skrur av lysene så går de ned i denne stillingen, du får altså ikke gjemt lyktene i det hele tatt? og de funker som normalt når lisene er slått på?

#21500  av chris

Tommy skrev:så det er meninga at det skal være lys i lyktene når de står sånn altså. men åssen funker det, når du skrur av lysene så går de ned i denne stillingen, du får altså ikke gjemt lyktene i det hele tatt? og de funker som normalt når lisene er slått på?
Det er egentlig flere muligheter å gjøre dette på. Enten du har originale lykter i eller ikke. Ene er at du lager så de står sånn på gløtt i "av"-posisjon (uten lys i), og popper opp når du slår de på. Andre er at de står på gløtt når du slår de på, og helt nede når du slår av. I det siste tilfellet er det best å bytte lykter.

-EDIT-
Jumbo sin hjemmeside: http://ankh-morpork.no/mr2/index.html
Står en del om det der tror jeg :)

#21523  av Mr2 Mk2

Low Rise er stilig det.. :D Lyktene må ikke stå oppe selvom du har low rise nei..Men som sagt er det flere måter å gjøre dette på...

Legger ved et tydelig bilde,så du ser lyktene ganske godt. :) (visst du klarer å rive øya vekk fra damen :wink: )
Vedlegg
en litt annen type lykter...
en litt annen type lykter...
sd07.jpg (26.92 kiB) Vist 4746 ganger
MartinW2turbo11.jpg
MartinW2turbo11.jpg (19.44 kiB) Vist 4746 ganger

#21534  av chris

damn! zzzexy!! :D

Men nok om dama

Lyktene på den siste der så jo håpløst skeive ut... så helt på trynet ut spør du meg. Men på den oransje, det er stilig løsning, kunne tenkt meg sånn selv :)

#21544  av Dalan

Low-rise er et 'must' om jeg skal ha doning med vippe-lykter hvertfall.. ;)
Syns de som er på Gunnar O. Haugen sin bil, som sees under 'Eiere' er nice :)
Jumbo sine er også fine, det er vel en oppskrift på hvordan han har laget de her på forumet så, er jo greit å kopiere det.. ;)

Er det forresten noen som vet hva slags felger det er på den gule der? *sikle* :P

#21560  av chris

Hvis noen har lyst å hjelpe meg å lage low-rise, så er det bare å skrike ut ;)

#21570  av sindrejl

Heh.. ser nesten ut som mr2'en på siste bildet ikke var helt rett i hodet.. surret med øya :P komisk :)

#21577  av Dalan

sindrejl skrev:Heh.. ser nesten ut som mr2'en på siste bildet ikke var helt rett i hodet.. surret med øya komisk
Haha, så sannelig :D

Men ellers så den nice ut spør du meg ;)

#21579  av Mr2 Mk2

Dalan skrev:
sindrejl skrev:Heh.. ser nesten ut som mr2'en på siste bildet ikke var helt rett i hodet.. surret med øya komisk
Haha, så sannelig :D

Men ellers så den nice ut spør du meg ;)
Ser nesten ut til at det med lyktene er gjort med vilje..Siden det er likt på begge sider..
Vedlegg
Bomex...
Bomex...
mr2dual1.jpg (30.76 kiB) Vist 4704 ganger

#21582  av Dalan

åh... Spark meg bak for at jeg noengang tenkte på Miata :shock:

Det der er så rått 8)

#21583  av Mr2 Mk2

[quote="Dalan"]åh... Spark meg bak for at jeg noengang tenkte på Miata :shock: quote]

Ok det skal jeg :wink:

Får hjelpe deg,til å bli enda mer overbevist da!! 8)
Vedlegg
SÅ jævli Nice!!
SÅ jævli Nice!!
01Platz37.jpg (266.06 kiB) Vist 4697 ganger
feit farge.JPG
feit farge.JPG (79.72 kiB) Vist 4697 ganger
nammis...
nammis...
277997_116_full.jpg (30.94 kiB) Vist 4697 ganger

#21604  av Dalan

Oh my! :shock:
Vilka fälgor på den orange der! :D
nei å nei... *sikle* Det er så deilig farge på den blå der

Fins det fler bilder av den gule øverst i tråden egentlig?? :)