TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• J-spec vs Euro-spec vs US-spec Supra

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Supra
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Supra
 #189844  av emm

Hei

Vurderer å importere en Supra som kommer til å gå på "Supra-skilter" i første omgang (dvs, ihvertfall noen år, hehe).
Spørsmålet er da, hvilken modell skal jeg velge? Skal ha værstingutgaven (som er Supra RZ med 2JZ-GTE motor?), men skal jeg velge Japan-versjonen, Europa-versjonen eller USA-versjonen (finnes det flere versjonen forresten?)? Og hva er forskjellen på de?

Har ikke lyst på avtagbart tak (husker ikke hva det heter atm, men slik som supra'n på f&f).

Noen som kan hjelpe?
 #189910  av @lpher

emm skrev: Hei

Vurderer å importere en Supra som kommer til å gå på "Supra-skilter" i første omgang (dvs, ihvertfall noen år, hehe).
Jeg kan love deg det blir dyrere i lengden...om du ikke har tilgang på rødskilter og må leie hver gang du skal ut en tur...for med en Supra i garasjen..så vil man gjerne ut å kjøre titt og ofte! :D
emm skrev:
Spørsmålet er da, hvilken modell skal jeg velge? Skal ha værstingutgaven (som er Supra RZ med 2JZ-GTE motor?), men skal jeg velge Japan-versjonen, Europa-versjonen eller USA-versjonen (finnes det flere versjonen forresten?)? Og hva er forskjellen på de?
Om du søker her på forumet så vil du finne plenty informasjon om nettopp dette ;) Men sånn i korte trekk kan man si at...euro-utgaven er værsting-utgaven...med mest utstyr, flest kjølere etc. US-utgaven ikke så ulik...men mangler fks. kjøler på diff, automat etc. (har heller ikke panserscoop)

JDM-supra'ene er vilt kaos! :D Finnes egentlig ingen konkret fasit...da man i utganspunktet holdt seg til 3-4 utstyrsnivåer...MEN...utfordringen ligger i at de fleste utgavene...kunne man velge og vrake blant det meste av utstyr som options! Resultatet er at man må vite hva man "må ha" på bilen...FØR man kikker på biler ;)

Men man kan vel si så mye som at det fantes flere utgaver som det var sprst inn endel på her også...pluss noen få i andre enden av skalaen som fks hadde originale recarro-stoler.
emm skrev:
Har ikke lyst på avtagbart tak (husker ikke hva det heter atm, men slik som supra'n på f&f).
Hvorfor ikke foresten? ;) Smaken er som baken...kunne ikke falle meg inn å kjøpe hardtop supra ihvertfall! :D Spesielt i tilsvarende tilfeller som ditt...da det vil bli en sommerbil i de første årene? :)
emm skrev:
Noen som kan hjelpe?
Du er kommet til rett forum ihvertfall ;)

Summasumarum:
Slik jeg ser det må du først bestemme deg for hvor mye du ønsker å legge i bil....deretter om du skal sitte på rett eller gal side! :D ...også...kan man så smått begynne å lete etter sin bil...

#189960  av Stiansen

Har jo UK-spec`en også da :wink:

#189988  av @lpher

Stiansen skrev:Har jo UK-spec`en også da :wink:
Sant nok...og denne er så godt som identisk med eurospec...utstyrsmessig...naturlig nok ;)