TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Alu felger anno 2006 pÃ¥ 70 talls biler!?

• Diskusjon rundt dekk og felg osv. (Ikke kjøp og salg)
Diskusjon rundt dekk og felg osv. (Ikke kjøp og salg)
 #190320  av kaos

Kunne tenkt meg alu felger på min toyota cressidaen (77mod) og mazda 818 (78mod). Har innsett at tidsriktige felger frå seint 70 tall, tidleg 80 tall er bortimot umuleg å få tak i. Vil nyare alu felgar passa på bilane mine, eller må det spesial bestillast?

#202556  av Dr.Ling

Hvis du vil ha nye felger så lik originalfelgene som mulig vil jeg foreslå å bestille fra USA, f.eks fra en butikk som selger Transwheel felger (tror de overhaler originalfelger og selger dem). Shipping innen USA er gratis fra de fleste steder, så du kunne brukt JetCarrier.com til å få fraktet felgene fra New Jersey og hjem til deg.

Vanskelig å finne felger til '77 Cressida, men de har noen til '81-> som kanskje er samme? http://performance.thepartsbin.com/bask ... andid=2213

Utvalget i norske butikker er elendig, men om du vet felgdimensjon (diameter, bredde, boltsirkel, innpress og nav/hubdiameter) kan man sikkert finne felger som passer, også originalfelger f.eks felger fra gammel RX7 eller 240Z som jeg tror passer - må sjekke dette da ;) Du tenkte sikkert å gå opp i felgstørrelse i samme slengen, men finne felger som passer bilen(e), så da kan man bare finne overhalte felger fra slike gamle sportsbiler, så lenge boltsirkel er lik, og bredde + innpress ikke er helt på jordet.

Om du vil ha nye felger er det jo plenty med 4-114.3 boltsirkel (om dette er rett boltsirkel for Cressida...tror det), så er det bare å finne riktig innpress :)

#202571  av sindrejl

Dr.Ling skrev:Hvis du vil ha nye felger så lik originalfelgene som mulig vil jeg foreslå å bestille fra USA, f.eks fra en butikk som selger Transwheel felger (tror de overhaler originalfelger og selger dem). Shipping innen USA er gratis fra de fleste steder, så du kunne brukt JetCarrier.com til å få fraktet felgene fra New Jersey og hjem til deg.

Vanskelig å finne felger til '77 Cressida, men de har noen til '81-> som kanskje er samme? http://performance.thepartsbin.com/bask ... andid=2213

Utvalget i norske butikker er elendig, men om du vet felgdimensjon (diameter, bredde, boltsirkel, innpress og nav/hubdiameter) kan man sikkert finne felger som passer, også originalfelger f.eks felger fra gammel RX7 eller 240Z som jeg tror passer - må sjekke dette da ;) Du tenkte sikkert å gå opp i felgstørrelse i samme slengen, men finne felger som passer bilen(e), så da kan man bare finne overhalte felger fra slike gamle sportsbiler, så lenge boltsirkel er lik, og bredde + innpress ikke er helt på jordet.

Om du vil ha nye felger er det jo plenty med 4-114.3 boltsirkel (om dette er rett boltsirkel for Cressida...tror det), så er det bare å finne riktig innpress :)
utvalget er ikke bare dårlig men møkkdyrt iforhold til usa. Finner jo 4 gode felger til rundt 3500spenn der feks. (da snakker jeg inkl moms og frakt via jetcarrier til norge)