TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Den lille bilen vil ikke starte?!....

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt alle andre Toyota modeller
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt alle andre Toyota modeller
 #190773  av nokia4life

Hei,

Som noen av dere vet, skal bilen hentes idag av den som har kjøpt den, og jeg hadde avtalt at jeg tar ut cd spilleren og han kan få med en kasett spiller og navigasjon isteden....

Så skifta jeg den og plutselig kom jeg nær med memory ledningen på spilleren, og den kortslutta, og virker ikke, men det er det samme, har en til....

SÃ¥ skulle jeg starte bilen, men starteren snurrer og drar motoren, men den vil ikke starte :(

Kan nevne at jeg har hatt av slangen som kommer fra bensinfilteret og inn til bensintrykkregulatoren?, eller hva det nå heter....

Har prøvd å dryppe noen dråper med bensin i forgasseren også, uten å lykkes....

Trenger hjelp ganske kjapt, fordi bilen skal ut klokken 17 00.... HÃ¥per dere kan hjelpe... :)

(Bilen: Toyota Starlet, 1,0 forgasser - m/manuell choke, 1986 modell)

#190789  av Fred

prøv å ta av lokket på luftfilterer, ta et skrujern og dra "stempelet" i forgasseren i helt åpen stilling (mot deg hvis jeg ikke husker feil) å få noen til å kinne mens du holder den helt åpen... Er et lite triks hvis bilen har surna....1E motor det da?

#191075  av nokia4life

Feilen er fikset, en av hovedsikringene hadde blitt ødelagt..., må ned til Toyota for å få tak i dem, ingen andre har dem....