EDIT 27.10.2006: Ny tekst
Da vi allerede har kjøpt ny bil, har vi ikke plass til Supran lengre, og da er det fritt fram for rette vedkommende å slå kloa i en av norges desidert mest veldholdte Supras!
Send PM eller mail om det høres interesant ut
Historien:
Da jeg, etter nesten 6 måneder med leting etter rett eksemplar, fikk importert bilen til Norge i Mars 2003, hadde den gått 97.000km, den hadde til da ikke vært vinterkjørt, den hadde omtrent ingen modifiseringer, den hadde kun hatt service på toyota-verksted og det fulgte med en hel bråta med kvitteringer og papirer
Motor & drivverk:
Motoren går fint, jevnt og stille, og drar noe så inn i gampræ...!
Drivverket er tight og fint. Service på bilen er i hovedsak utført hos ett lokalt verksted her i trondheim, (som en kompis av meg eier) samt at jeg har tatt ett og annet oljeskift, luftfilerskift etc. selv.
Byttet hjullagerbak i fjor (skiftet på begge sider for sikkerhet skyld). Jeg skiftet også oljekjøleren til bakakslingen i 2004, da denne hadde fått en liten lekkasje. (Har liten tro på reparering av slike deler) Større ting/reparasjoner etc. i den grad det har vært noe, er utført av Toyota Hell Bil i Trondheim. (man får vel bekreftet dette og all annen norsk historikk vedrørende bilen, om man tar kontakt med dem)
Det er også montert komplett Defa WarmUp motorvarmerpakke på bilen, blant annet pga. at jeg ikke har samvittighet til å starte en turbomotor på vinterstid UTEN noen form for forvarming. Pakken inkluderer; motorvarmerelement, 1400w kupevifte, innvendig tidsur (med auto-funksjon) samt vedlikeholdslader til batteriet. Dette er landets eneste mkIV Supra med motorvarmer installert pr. i dag…og monteringsskjema er innsendt til Defa AS for videreformidling til andre forhandlere
Endringer på motoren er som følger;
Det er montert ett Blitz NUR Spec R eksos-anlegg, som er av ekte rustfritt stål (av ordentlig type...i motsetning til de fleste andre "rustfrie" anlegg på markedet til supran)
Katalysator No2 er fjernet, for å la motoren puste lettere. Kat. No.1 har med vitende og vilje fått være i fred, da denne er essensiell for å få en slik motorkraftig bil igjennom fks. EU-kontroll. Originalfilteret er erstattet av ett K&N innsatsfilter. Det er montert en Greddy FCD og en Blitz SBC I-Colour.
Understell og bremser:
Har skiftet kalippere hele veien rundt, i fjor, da de som sto på bilen var lakkert røde. (Noe jeg ikke synes passet bilen, da jeg ville ha en mest mulig original og clean look) Skiftet samtidig klosser og skiver bak samt bare klosser foran da mekanikeren nektet å skifte skiver foran på dette tidspunktet, da de gamle, ifølge ham, ikke var halvferdige engang! Det ble montert TEIN coilovers (justerbare i høyde og hardhet) tidligere i år.
Eksteriør:
Originalfelgene med 235/45-17” vinterdekk foran, og 255/40-17” bak følger med bilen.
Her sitter det i dag 8,5x19” med 235/35 Vredestein Ultrac dekk foran, samt 9,5x19” med 265/35 Vredestein Ultrac dekk bak. (Disse kan medfølge mot et lite tillegg i pris) Skiftet til 97+ (blanke) frontblinklykter og sideblinklykter (de originale er orange) Skiftet til 97+ baklykter, med ”dobbel-belysning” Disse er MYE penere! Bilen er originalt vingeløs….noe som er ytterst sjeldent! …og dette synes jeg gir bilen en mye cleanere look, samt at det gjør at designet om mulig ser enda mer tidløst ut.
Interiør:
Dashbord-panelet som utgjør ”fører-cockpiten” er lakkert i mørk matt sølv, meget pent utført. Ble gjort før jeg kjøpte den, trolig av profesjonelle. Fikk også til slutt tak i, etter mye om og men, originale dørmatter i sort i 2004
Stereo: (Dette kan medfølge mot ett lite tillegg i pris)
Headunit: Pioneer DEH-P88RS
Fronts: Rockford Fosgate Type RF 6,5"
Rearfill: Rockford Fosgate Power 6,5"
Bootspeakers: Rockford Fosgate Power 6,5"
Amp front/rear: Rockford Fosgate T80004
Amp Sub: Rockford Fosgate T20001BD
Subs: 2 x Rockford Fosgate T112D4
Det ble også brukt Monster Cable-utstyr for rundt 4.500,- samt att byggingen/monteringen av selve anlegget kom seg på i underkant av 35.000,-!!
For øvrig:
Hadde dessverre ett innbruddsforsøk i bilen her for to uker siden. Men, det ble med forsøket, da de ikke rakk å få med seg noe. Skaden omfattet stort sett bare ett knust sidevindu, samt noen små skår i skinnsetet på førersiden. MEN sistnevnte resulterte i det minste i at jeg fikk fabrikknytt skinntrekk som erstatning! Så aldri så galt at det ikke er godt for noe
Bilen har en Defa 821XG bilalarm montert, som gjør at man blant annet slipper egenandel ved tyveri hos de fleste forsikringsselskap, OM uhellet skulle være ute…slik som nevnt ovenfor…
Bilen er i all hovedsak bare kjørt av meg selv, da min samboer ikke har førerkort.…og jeg må vel kanskje legge til at jeg av natur ikke er den som har ”brukt” bilen til sitt fulle potensiale mest. Bilen var meget pent behandlet da jeg fikk den, og det må være lov å innrømme at jeg har prøvd å holdt det på samme nivå, til og med kanskje høynet nivået litt
Det må vel også nevnes at oppfatningen av bilen hos Toyota Hell Bil i Trondheim er at ”dette mest sannsynligvis er den mest velholdte mkIV Supraen i landet” sitat slutt 
Jeg må vel avrunde med å si at jeg nok ikke hadde solgt bilen om jeg hadde hatt mulighet til å beholdt den, for det vil ta mange år å finne ett like velholdt eksemplar igjen…om det i det hele tatt lar seg gjøre.
Da vi allerede har kjøpt ny bil, har vi ikke plass til Supran lengre, og da er det fritt fram for rette vedkommende å slå kloa i en av norges desidert mest veldholdte Supras!

Historien:
Da jeg, etter nesten 6 måneder med leting etter rett eksemplar, fikk importert bilen til Norge i Mars 2003, hadde den gått 97.000km, den hadde til da ikke vært vinterkjørt, den hadde omtrent ingen modifiseringer, den hadde kun hatt service på toyota-verksted og det fulgte med en hel bråta med kvitteringer og papirer

Motor & drivverk:
Motoren går fint, jevnt og stille, og drar noe så inn i gampræ...!

Byttet hjullagerbak i fjor (skiftet på begge sider for sikkerhet skyld). Jeg skiftet også oljekjøleren til bakakslingen i 2004, da denne hadde fått en liten lekkasje. (Har liten tro på reparering av slike deler) Større ting/reparasjoner etc. i den grad det har vært noe, er utført av Toyota Hell Bil i Trondheim. (man får vel bekreftet dette og all annen norsk historikk vedrørende bilen, om man tar kontakt med dem)
Det er også montert komplett Defa WarmUp motorvarmerpakke på bilen, blant annet pga. at jeg ikke har samvittighet til å starte en turbomotor på vinterstid UTEN noen form for forvarming. Pakken inkluderer; motorvarmerelement, 1400w kupevifte, innvendig tidsur (med auto-funksjon) samt vedlikeholdslader til batteriet. Dette er landets eneste mkIV Supra med motorvarmer installert pr. i dag…og monteringsskjema er innsendt til Defa AS for videreformidling til andre forhandlere

Endringer på motoren er som følger;
Det er montert ett Blitz NUR Spec R eksos-anlegg, som er av ekte rustfritt stål (av ordentlig type...i motsetning til de fleste andre "rustfrie" anlegg på markedet til supran)
Katalysator No2 er fjernet, for å la motoren puste lettere. Kat. No.1 har med vitende og vilje fått være i fred, da denne er essensiell for å få en slik motorkraftig bil igjennom fks. EU-kontroll. Originalfilteret er erstattet av ett K&N innsatsfilter. Det er montert en Greddy FCD og en Blitz SBC I-Colour.
Understell og bremser:
Har skiftet kalippere hele veien rundt, i fjor, da de som sto på bilen var lakkert røde. (Noe jeg ikke synes passet bilen, da jeg ville ha en mest mulig original og clean look) Skiftet samtidig klosser og skiver bak samt bare klosser foran da mekanikeren nektet å skifte skiver foran på dette tidspunktet, da de gamle, ifølge ham, ikke var halvferdige engang! Det ble montert TEIN coilovers (justerbare i høyde og hardhet) tidligere i år.
Eksteriør:
Originalfelgene med 235/45-17” vinterdekk foran, og 255/40-17” bak følger med bilen.
Her sitter det i dag 8,5x19” med 235/35 Vredestein Ultrac dekk foran, samt 9,5x19” med 265/35 Vredestein Ultrac dekk bak. (Disse kan medfølge mot et lite tillegg i pris) Skiftet til 97+ (blanke) frontblinklykter og sideblinklykter (de originale er orange) Skiftet til 97+ baklykter, med ”dobbel-belysning” Disse er MYE penere! Bilen er originalt vingeløs….noe som er ytterst sjeldent! …og dette synes jeg gir bilen en mye cleanere look, samt at det gjør at designet om mulig ser enda mer tidløst ut.
Interiør:
Dashbord-panelet som utgjør ”fører-cockpiten” er lakkert i mørk matt sølv, meget pent utført. Ble gjort før jeg kjøpte den, trolig av profesjonelle. Fikk også til slutt tak i, etter mye om og men, originale dørmatter i sort i 2004

Stereo: (Dette kan medfølge mot ett lite tillegg i pris)
Headunit: Pioneer DEH-P88RS
Fronts: Rockford Fosgate Type RF 6,5"
Rearfill: Rockford Fosgate Power 6,5"
Bootspeakers: Rockford Fosgate Power 6,5"
Amp front/rear: Rockford Fosgate T80004
Amp Sub: Rockford Fosgate T20001BD
Subs: 2 x Rockford Fosgate T112D4
Det ble også brukt Monster Cable-utstyr for rundt 4.500,- samt att byggingen/monteringen av selve anlegget kom seg på i underkant av 35.000,-!!
For øvrig:
Hadde dessverre ett innbruddsforsøk i bilen her for to uker siden. Men, det ble med forsøket, da de ikke rakk å få med seg noe. Skaden omfattet stort sett bare ett knust sidevindu, samt noen små skår i skinnsetet på førersiden. MEN sistnevnte resulterte i det minste i at jeg fikk fabrikknytt skinntrekk som erstatning! Så aldri så galt at det ikke er godt for noe

Bilen har en Defa 821XG bilalarm montert, som gjør at man blant annet slipper egenandel ved tyveri hos de fleste forsikringsselskap, OM uhellet skulle være ute…slik som nevnt ovenfor…
Bilen er i all hovedsak bare kjørt av meg selv, da min samboer ikke har førerkort.…og jeg må vel kanskje legge til at jeg av natur ikke er den som har ”brukt” bilen til sitt fulle potensiale mest. Bilen var meget pent behandlet da jeg fikk den, og det må være lov å innrømme at jeg har prøvd å holdt det på samme nivå, til og med kanskje høynet nivået litt


Jeg må vel avrunde med å si at jeg nok ikke hadde solgt bilen om jeg hadde hatt mulighet til å beholdt den, for det vil ta mange år å finne ett like velholdt eksemplar igjen…om det i det hele tatt lar seg gjøre.
Sist redigert av @lpher den 08 nov 2006 11:46, redigert 10 ganger totalt.