TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• nightshot av Carina'n

• Skryt, prat og kommentarer.
Skryt, prat og kommentarer.
 #191408  av egotrip

Lekte meg litt i photoshop med et bilde jeg tok ikveld :)

skulle hatt et dig. speilrefleks kamera men.. :)
Vedlegg
lekt meg i photoshop
lekt meg i photoshop
test.jpg (189.56 kiB) Vist 3829 ganger
orginale bildet
orginale bildet
org.jpg (298.75 kiB) Vist 3827 ganger
Sist redigert av egotrip den 12 aug 2006 13:16, redigert 1 gang totalt.

#191483  av sw20

digger den carinaen din!!

spesielt fargen ....blir san mitt mellom tuning og bling??

Få på sanne haloo lykter no så blir det grommsaker!!!

#191487  av celicat23

Fin bil, men bildet er for mørkt. Mye av detaljene på bilen blir borte. Skaff deg ett kamera stativ så kan du bruke lengre lukketid (eller hva det heter) så det ikke er noe problem å ta skarpe og lyse bilder når det er mørkt. Har selv ett billig møkka stativ til 295kr, men det gjør stort sett akkurat samme jobben som de til flere tusen.

Speilrefleks er bortkasta penger, så lenge du ikke har tenkt å starte som fotograf for ett blad eller har fotografi som en seriøs hobby. Vanlige kompakt kameraer er mye mer enn bra nok for "vanlig" brukt....Og koster noen tusen mindre.

Ellers så er bildet for mykt, og bilen er for langt ute av senter.

Bare klaging jo, fysjameg :D

#191491  av Zepticon

celicat23 skrev:Fin bil, men bildet er for mørkt. Mye av detaljene på bilen blir borte. Skaff deg ett kamera stativ så kan du bruke lengre lukketid (eller hva det heter) så det ikke er noe problem å ta skarpe og lyse bilder når det er mørkt. Har selv ett billig møkka stativ til 295kr, men det gjør stort sett akkurat samme jobben som de til flere tusen.

Speilrefleks er bortkasta penger, så lenge du ikke har tenkt å starte som fotograf for ett blad eller har fotografi som en seriøs hobby. Vanlige kompakt kameraer er mye mer enn bra nok for "vanlig" brukt....Og koster noen tusen mindre.

En liten guide til hvordan man skal ta bilde av bilen med eksempelbilder, og litt om etterarbeid/redigering i Photoshop blir satt pris på :wink:

#191493  av egotrip

celicat23 skrev:Skaff deg ett kamera stativ så kan du bruke lengre lukketid (eller hva det heter)

Vanlige kompakt kameraer er mye mer enn bra nok for "vanlig" brukt....Og koster noen tusen mindre.

bildet er tatt med stativ, kameraet er satt på natt bilde.. kan ikke styre hvor lang lukketiden skal være .. Bildet er redigert i photoshop duplicated layer opacity 50% og med filter "gaussian blur" Tatt etter tips fra memo.. som sagt lekte meg litt i photoshop..

Men men, takk for tilbakemld. :p

#191494  av egotrip

sw20 skrev:digger den carinaen din!!

spesielt fargen ....blir san mitt mellom tuning og bling??

Få på sanne haloo lykter no så blir det grommsaker!!!
takk takk =)

Blir nok noen angel eyes lykter på meg utpå høsten tipper jeg .. =) de som Carina_E har, likte de veldig godt.. bare synd de verken er E godkjente og tüv godkjente :/

dukker du opp på Japsetreffe denne gangen da Lars ? Imponert over at du faktisk orker å reise så langt for et biltreff slik som du gjorde på Våler =)

#191498  av celicat23

egotrip skrev:bildet er tatt med stativ, kameraet er satt på natt bilde.. kan ikke styre hvor lang lukketiden skal være ..
Da trenger du nytt kamera! :-)

#191504  av celicat23

Kjeda meg litt... Var litt vanskelig å få det pent pga orginalen var så kornete, men gjorde ivertfall ett forsøk.
Vedlegg
avatar.jpg (2.08 kiB) Vist 4886 ganger
org copy4b.jpg
org copy4b.jpg (67.07 kiB) Vist 3839 ganger

#191507  av egotrip

=)

blir nok et nytt kamera ja .. men får vente og se om det blir julebonus .. isåfall vanker det både et 37" lcd tv og nytt kamera :)

Kameraet mitt er fra 2003 engang.. kjøpte det da jeg skulle til uniten' måtte jo kunne ta mange bilder da =)

#191509  av egotrip

btw. du kjørte unsharp mask på bildet ? samt justerte litt kontraster og lys ?

:]

#191510  av celicat23

Har canon ixus40 kamera liggende som jeg brukte til å ta alle bildene av celica'n med. Der kan du stille inn lukkertid osv (ganske lang og...). Virker som det kan være ett lite steg opp ivertfall, selv om det mangler en del av det de nyeste kameraene har.

Blir jo grei kvalitet på bildene det tar:
http://img.photobucket.com/albums/v398/ ... elica4.jpg

Har alt som følger med (kabler, software) og kameraet er som nytt (ingen riper). Kan få det for...tja...8-900kr ?? (ligger 2 ixus 40 til salgs på finn for 1500 og 1800kr så da får du det BILLIG!)

Legger ved en annen utgave av bildet ovenfor. Syns det ble for lyst, men smaken er som baken så kanskje noen liker det....
Vedlegg
org copy2.jpg
org copy2.jpg (67.92 kiB) Vist 3818 ganger

#191514  av egotrip

Takker for tilbudet ;) men drøyern til nærmere Jul. Tar egentlig mye bilder .. og har hatt lyst på dig. speilrefleks lenge. Så blir nok et sånn et til jul .. Madammen bruker kameraet mitt mye og synes det tar mer en bra nok bilder til hennes bruk ( dagslys ) så der duger det .. så blir nok til at hun overtar mitt, når jeg skal oppgradere =)

hva slags bruker du til å ta bilder med nå da ?

Du får bli med meg ut og ta noen bra bilder ikveld da vettu M ;)

hehe

#191516  av celicat23

egotrip skrev:btw. du kjørte unsharp mask på bildet ? samt justerte litt kontraster og lys ?

:]
Nei. Her er de forskjellige delene bildet består av. Brukte OVERLAY på 4 av de, resten NORMAL. Og alle hadde veldig varierende opacity.
Vedlegg
lag04.jpg
lag04.jpg (50.25 kiB) Vist 4861 ganger
lag03.jpg
lag03.jpg (30.97 kiB) Vist 4861 ganger
lag02.jpg
lag02.jpg (54.22 kiB) Vist 4861 ganger
lag01.jpg
lag01.jpg (45.65 kiB) Vist 4861 ganger

#191517  av celicat23

de siste...
Vedlegg
lag08.jpg
lag08.jpg (82.49 kiB) Vist 3811 ganger
lag07.jpg
lag07.jpg (64.99 kiB) Vist 4861 ganger
lag06.jpg
lag06.jpg (57.23 kiB) Vist 4860 ganger
lag05.jpg
lag05.jpg (31.81 kiB) Vist 4861 ganger

#191519  av celicat23

SÃ¥ la da litt arbeid i det ivertfall :D

Bruker ett canon powershot s3 is kamera nå. Fornøyd med bildene jeg får til med det. F.eks:

http://img.photobucket.com/albums/v398/ ... gust05.jpg
http://img.photobucket.com/albums/v398/ ... gust03.jpg

Kjenner ikke noe behov for noe speilrefleks kamera.

Og det er meldt regn i kveld, og hverken jeg eller TT'n rører oss ute i regnvær ;-)