TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• mr2`90mod - spørsmÃ¥l om senkesett og setetrekk

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #21889  av mralp

Hei, var vel på tide å registrere seg! :)

Har en mr2`90 som nå er vinterparkert. I den anledning passer det seg med noe vedlikehold og småfiks.

Listen over gjøremål er lang før den sendes til en meget nødvendig lakkering (ja, den er orginal rød.... trenger jeg si mere? :P) Det meste er på gang, men det er 2 punkt som jeg trenger deres hjelp til:

1) Jeg har sorte skinseter, men de er slitte, og det liker jeg ikke. Har lest på US-forumet at "trekket" lar seg kjøpe løst, slik at man kan trekke om selv (ved bruk av endel tid og banning, selvsagt).

Noen som vet hvor man kan få kjøpt/bestilt dette?

Har funnet endel nettsted som selger smakløse "etterligninger", men det kommer ikke på tale. Jeg vil ha tilsvarende orginaltrekkene eller bedre. Pris er ikke så viktig.

2) Jeg kjøpte fjærer fra Eiker (husker ikke merket i farten), de er ok, men de senker på ingen måte nok. Oppgitt var 40mm, men etter måling er det 30mm om jeg er snill. Dette holder ikke, lurer derfor på om dere kjenner til forhandlere som selger fjærer som senker minst 60mm, gjerne mere.

Jeg kunne kappet de jeg har, men det skaper mye arbeid hver gang man blir pålagt et besøk hos biltilsynet. Sveising er selvsagt et alternativ, men i utgangspunktet ønsker jeg å gjøre det "lovlig" :P

mvh
 #21890  av Mr2 Mk2

mralp skrev:Hei, var vel på tide å registrere seg! :)
Hei og Velkommen...Har du bilder,sikle sikle nyskjerrig..
mralp skrev:ja, den er orginal rød.... trenger jeg si mere? :P
Hehe la meg gjette,matt/rosa i lakken...

Ang det med setene....Du har ikke vurdert å kjøpe racing stoler,da?Ikke bøtteseter asså,men en mellomting...Finnes jo noen skikkelig fine,også i skinn...Og når har du jo en unnskyldning for å kjøpe nye stoler :D litt weightreduction da..
mralp skrev:funnet endel nettsted som selger smakløse "etterligninger", men det kommer ikke på tale. Jeg vil ha tilsvarende orginaltrekkene eller bedre. Pris er ikke så viktig.

Jeg kunne kappet de jeg har, men det skaper mye arbeid hver gang man blir pålagt et besøk hos biltilsynet. Sveising er selvsagt et alternativ, men i utgangspunktet ønsker jeg å gjøre det "lovlig" :P
Godt å se at du vil gjøre det skikkelig når du først er i gang da!Liker slike holdninger...

Men det med demperne..Mener å huske at det skal være noe gummi rundt dem som må/skal/kan kuttes..Husker en annen med akkurat det samme problemet,fjærene senket ikke det de skulle,men da var det noe gummi greier han skulle kutte ned...Men husker ikke helt hva det var,vet jo at det er gummi hylser rundt dempern slik at den ikke skal klakke rett i bunn,men det kan jo ikke være denne for den skal ikke ha noe å si på vanlig kjøring evt stillestående..Og noen annen gummi kan jeg ikke komme på i farten,så her må jeg ha assistanse..

#21892  av mralp

God Aften!

Jeg vandret kjøpekåt mellom standene på sist Gatebil! Fikk prøvd mange sportsseter, men beit meg merke i at de orginale faktisk er veldig gode å sitte i. Å få et tilsvarende sete med de samme justeringsmuligheter så ut til å koste mere enn det smaker. Av de jeg fant aktuelle, uten å huske tallene 100%, så ble det ikke så mye vekt å spare ved å bytte stoler når jeg tok med skinnene. Vil nok derfor i utgangspunktet beholde de orginale.

Skal sjekke det med fjærene, bilen står på stylter i forbindelse med vinterens puss/understellsbehandling, så det er fort gjort :)

#21900  av MR2turbo

Hei, og velkommen! :)

Toyota selger både orginale skinntrekk og nye puter til stolene.. Men det kan sikkert ta et par uker om de må bestilles fra toyota japan. Husker at prisen var ca. 3000kr per stol, i skinn. men husker ikke om dette var med eller uten putene..

Bilder av bilen hadde vært fint :) De kan du legge her : http://www.ts-ogn.no/phpBB2/viewtopic.php?t=647 sammen med litt info om deg selv ;)