TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Alle med original og ettermontert turbo!

• Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Celica
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Celica
 #192289  av _RaptoR_

Sliter med ujevn gange på tomgang, spesielt når motoren er blitt varm!

Turtallet faller og det høres ut som bilen blir kvalt og dette foregår om hverandre med jevne mellomrom!

Kommer også smårykk og nøkkinger på rundt 3500rpm.

Hver gang dette skjer så ser jeg turbotrykket stiger.

Blir desverre ikke klok på dette selv, håper noen kan gi meg noen konkrete løsninger!

Hjelp! :(
Vedlegg
Pizza.jpg
Pizza.jpg (21.06 kiB) Vist 431 ganger

#192290  av Andy_Celica

Den følerne som satt i luftfilterboksen, du har vel laget et hul til den slik at den fortsatt sitter etter luftfilteret og før turboen?

#192299  av _RaptoR_

Andy_Celica skrev:Den følerne som satt i luftfilterboksen, du har vel laget et hul til den slik at den fortsatt sitter etter luftfilteret og før turboen?
Hm, nå ble jeg litt usikker på hvor jeg egentlig plantet den, men jeg tror jeg satt den mellom intercooler og gasspjellet ved dumpventilen.....!?
-Jo det gjorde jeg.

#192302  av Andy_Celica

_RaptoR_ skrev:
Andy_Celica skrev:Den følerne som satt i luftfilterboksen, du har vel laget et hul til den slik at den fortsatt sitter etter luftfilteret og før turboen?
Hm, nå ble jeg litt usikker på hvor jeg egentlig plantet den, men jeg tror jeg satt den mellom intercooler og gasspjellet ved dumpventilen.....!?
-Jo det gjorde jeg.
oki, det har kanskje ikke noe å si, men på bilen min sitter den rett etter luftfilteret før tuboen, men vet da ikke om det har noe å si da!
Bytta du bensinfilter da du bytta til turbo? i tilfelle til større bensinpumpe?

#192304  av _RaptoR_

Andy_Celica skrev:
_RaptoR_ skrev:
-Jo det gjorde jeg.
oki, det har kanskje ikke noe å si, men på bilen min sitter den rett etter luftfilteret før tuboen, men vet da ikke om det har noe å si da!
Bytta du bensinfilter da du bytta til turbo? i tilfelle til større bensinpumpe?
Bensinfilter er byttet og fuel cut defender fra turbosmart er montert.

#192365  av Hammeren

har ikke montert den føleren, funker fint uten.
hadde samme problem selv, fuska mellom 3500 og 4000. nesten så man burde kjøre med krage.....
når den hadde fuska ferdig kom både trykk og nm, skikkelig....
ble borte når jeg bytta motor, var garantert en el feil. dårlig kontakt i ei kobling. men vet ikke hvor.
du kunne jo sjekke kontaktene og rense de.

#192386  av CelicaTurbo

om turbotrykket stiger når det ujevne draget kommer tyder det på at ECU trekker tenningen pga tenningsbank, noe som også passer bra med at det er størst sjangs for tenningsbank rundt dreiemomentstoppen av turtallet. Prøv å justere basistenningen noen grader tilbake og se om det endrer saken. Jeg antar du kjører på 98-oktan, du kan jo eventuellt prøve Shell sin nye 99-oktan for å minke mulighetene for tenningsbank ;)

#192394  av GT4 CS

Ta og en sjekk av tennplugger,tennplugg ledninger og fordelerlokk med rotor.