TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Skrik!

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Celica
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Celica
 #21935  av mk1 black limited

Har fått litt hyl/skrik i venstre bakhjul på Celicaen når jeg svinger hardt venstre. Mistenker at det er varslerne på bremseklossene som går innpå skiva (for det er akkurat slik det høres ut), men jeg er ikke sikker. Noen som kan berolige meg med at det sikkert er bare å skifte klosser bak? Takk. :-D

#21939  av CelicaTurbo

Det er sikkert bare å bytte klosser bak :)

neida, enkelt å se om du drar av hjulet da. Men kanskje litt snodig at den bare skriker i sving da så det er ikke godt å si om det er noe annet. Det eneste andre jeg har opplevd som skriker på samme viset er når en stein har kilt seg innpå skiven, men de detter stort sett av om du rygger en liten meter, samt at de hyler konstant.

#21943  av MR2turbo

Det hørtes veldig ut som slitasjevarslere, ja.. Men da må lyden og komme frem når du bremser, da.. for da skulle de hvertfall komme i kontakt med skiva ;)

#21951  av mk1 black limited

Det er vel på tide å skifte dekk (!), så da får jeg ta en titt. Men sikkert lurt å kjøpe klosser for sikkerhets skyld...:-)

#21960  av chris

Hos meg skjedde det samme i fjor vinter.. hadde ikke hørt noen lyd av noen slitasjevarslere, så jeg kjørte med god samvittighet.. helt til jeg begynte å høre en ganske kraftig skrapelyd, spesielt når jeg svinga til mye til venstre.. da var klossene slitt helt inn til metallet.. måtte bytte bremseskive etter det der..

#22021  av erling

Mine varslere holdt kjeft når jeg bremsa, og en liten stund etterpå hylte de igjen. Du kan sikkert gå å hente deg et sett nye klosser med en gang. :)

#22057  av mk1 black limited

396,- kroner hos din lokale Toyotaforhandler...:-D

#22078  av CelicaTurbo

men det er bare for den ene siden eller? Man vil vel aller helst bytte på begge sider av akslingen mens man er i gang :)

#22131  av mk1 black limited

Faktisk ikke, det er for begge sider. Og jeg bytter nok på begge sider når jeg først er i gang, ja. :-D

#22132  av chris

Jeg tror at når man kjøper bremseklosser, så selges det kun i 4-pack.. altså for begge sider :)

#22140  av CelicaTurbo

det er det jeg også ville synes var sannsynlig men syntes prisen var kanskje litt for gid til å være sann? :)

#22143  av chris

CelicaTurbo skrev:det er det jeg også ville synes var sannsynlig men syntes prisen var kanskje litt for gid til å være sann? :)
Nja.. men de kosta ikke mange kronene til mk2 heller :)

#22469  av mk1 black limited

Kan glede d'herrer med at bytte av klosser gjorde susen...:-D

271,- ble det for settet med klosser, forresten.

Så nå er det nye klosser bak, og ballongdekk (les:vinterdekk) rund baut...:-D

#22519  av MR2turbo

Flott at det løste seg, da :D
Var ikke galen pris heller.. Kjører du bilen hele året, jørn?

#22521  av CelicaGT

Mine klosser er begynnt å skrike oxo--
T skulle ha ca 6-700 kr for klosser..