TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Div problemer

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Celica
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Celica
 #192405  av Hollow

Hei, har fortsatt endel problemer med min ny-innkjøpte Celica. Det er en 88 mod Gt-i, alltså ikke en GT4..

Jeg skiftet luftmengdemåler(takk til sleeper for tips og hjelp) på den å fikk dermed bukt med problemet mitt med MEGET mye drivstoff forbruk. Tomgangen ble bedre, men er fortsatt hel grusom. Når motoren er kald bakker den høyt, men jeg synes det er litt i det meste laget. Når den blir varm er den ujevn og lav, går opp og ned mellom 500-1000 vil jeg tro (turteller fungerer ikke). Har prøvd å sjekke vakuum slangene, brukt stargass osv. Fikk reaksjon en gang, men etter det fant jeg det ikke igjen, rart...

Synes bilen går dårlig også, pluss at jeg når 170 på 3. gir, 200+ i 4. gir og har vanskelig med å komme noen vei i 5. gir...

Noen ideer, tanker om hva jeg kan gjøre?

#192425  av larsst185

Feilkoder?

..

#192625  av Hollow

Det må jeg vel på et verksted for å sjekke opp? Hva kan evt gjøres med det?
 #192626  av Andy_Celica

Hollow skrev:Det må jeg vel på et verksted for å sjekke opp? Hva kan evt gjøres med det?
Feilkoder kan du finne selv.
PÅ høyre side av bilen sett fra forsiden bak støtdempertårnet er det en kontakt som det står diognostic eller noe slikt på, hvis du tar av det lokket så tar du en ledningssump f.eks 5cm og setter den nedi hullet som heter te1 ig e1, det står forklart på undersiden av lokket, hvor de kontaktene står, så går du inn i bilen din, setter på tenninga, da vil i tilfelle motorlampa i spedometeret begynne å blink, hvis den blinker kontuinerlig uten stopp finner den ingen feilkoder, men hvis den f.eks blinker 3 ganger opphold 4 ganger, så har du feilkode 34.

Du kan i tilfelle prøve dette!