TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Celica Gt4 CS

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Celica
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Celica
 #192508  av guffen85

hvordan er muligheten å forsterke girkassen på denne bilen? noen som har gjort det? hører den rykker fort?

å noen som vet pris på chip +montering
å montering av IC i front pris på det sånn ca?

å sist men ikke minst om noen har noen flere tipps til små triming så tas det i mot med stor takk :D

#192509  av Andy_Celica

bare for å rette opp en mistforståelse? det er vel snak om en gt4 vel? og i tilfelle hvilken gt4, st185 eller st205?

#192515  av guffen85

ja er kanskje det hehe. ikke den typen du har bilde av men den før :D hehe

#192518  av Andy_Celica

Girkassa på den ryker ikke fort, de tåler mye, sleeper her på forumet har samme gearkasse som deg, og han kjører med 400+ hk på den, så de tåler litt.

Fmic må du regne ca 5000 hvis du gjør jobben selv (fensport.co.uk, selger kitt) eller du kan kjøpe en ic til de måla du har plas til og fikse slanger osv selv!

Isted for chip er det vel lurt å gå for et piggeyback system (ofte kalt UniChip) det klarer de som har en bremsebenk å stille inn.

#192521  av guffen85

Andy_Celica skrev:Girkassa på den ryker ikke fort, de tåler mye, sleeper her på forumet har samme gearkasse som deg, og han kjører med 400+ hk på den, så de tåler litt.

Fmic må du regne ca 5000 hvis du gjør jobben selv (fensport.co.uk, selger kitt) eller du kan kjøpe en ic til de måla du har plas til og fikse slanger osv selv!

Isted for chip er det vel lurt å gå for et piggeyback system (ofte kalt UniChip) det klarer de som har en bremsebenk å stille inn.
må finne noen som har bremse benk da. ic ikke noe vits det eller???

#192523  av Andy_Celica

guffen85 skrev:
Andy_Celica skrev:Girkassa på den ryker ikke fort, de tåler mye, sleeper her på forumet har samme gearkasse som deg, og han kjører med 400+ hk på den, så de tåler litt.

må finne noen som har bremse benk da. ic ikke noe vits det eller???
Siden du har Cs har du jo tmic, som er vannkjølt, og hvis du ikke har planer om over 300 hk med det første holder den tmicen.

Ja få først tak i det piggeyback systemet, så finner du en bremsebenk!
http://www.tstuning.no og toyparts.no har vel sånne piggebyack løsninger :D

#192524  av guffen85

må bare si dere er flinke her inne er helt grønn på motor så godt med hjelp her ifra :D hehe
hakke noe planer med over 300 hk men kanskje litt nærme :D

#192527  av Andy_Celica

Den var jo fin da :D Så ganske strøken ut oxo :D

#192530  av guffen85

Andy_Celica skrev:Den var jo fin da :D Så ganske strøken ut oxo :D
ja så håper gleder meg til å kjøre den fra oslo å hjem til kjære arendal til helga:D men må kanskje ha noe mere hk i den. å anlegg er det heller ikke er bare kasset radio spiller i den så må fikse litt der også

#192532  av Andy_Celica

guffen85 skrev:
ja så håper gleder meg til å kjøre den fra oslo å hjem til kjære arendal til helga:D men må kanskje ha noe mere hk i den. å anlegg er det heller ikke er bare kasset radio spiller i den så må fikse litt der også
Ja du får sende en PM til @lpher eller chris, de er stereo gutta på forumet. så hjelper de deg med en bra cd spiller og sikkert en bra pris! Men uasnett gratulerer med kul bil :wink:

#192534  av guffen85

Andy_Celica skrev:
guffen85 skrev:
Ja du får sende en PM til @lpher eller chris, de er stereo gutta på forumet. så hjelper de deg med en bra cd spiller og sikkert en bra pris! Men uasnett gratulerer med kul bil :wink:
takk takk 8)

#192546  av larsst185

Gearkassen på gt4 er skuddsikker.Noen har kansje litt slitte synkroringer.men å få en slik gearkasse til å ryke er det få som får til.

#192595  av Tomera

Kan jo anbefale deg å montere grovere eksos, 3'' fra hks er ett populært valg. Ellers er jo også 3'' DP (DownPipe) også en bra ting som gjir motoren litt ekstra pusterom! Åpent luftfiler og oppjustering av turbotrykk hjelper også bra på! Da vil du ligge rundt 260 hk muligens ved 1 bars trykk vil jeg tro, så kan du jo kjøpe kraftigere turbo osv!

#192615  av guffen85

Tomera skrev:Kan jo anbefale deg å montere grovere eksos, 3'' fra hks er ett populært valg. Ellers er jo også 3'' DP (DownPipe) også en bra ting som gjir motoren litt ekstra pusterom! Åpent luftfiler og oppjustering av turbotrykk hjelper også bra på! Da vil du ligge rundt 260 hk muligens ved 1 bars trykk vil jeg tro, så kan du jo kjøpe kraftigere turbo osv!

kan jeg skru opp trykket nå som den er helt orginalogså uten problem??
så har jeg hørt noe at man kan montere noe som gjør at truboen blir smørt etter man setter fra seg bilen en liten box eller noe i den duren noen som vet noe om det.????
downpip???? hehe :shock: