TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Sotspray remover ?!

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt alle andre Toyota modeller
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt alle andre Toyota modeller
 #21974  av MRQuoc

i helvetes faenskap , selgeren hadde jo sotet lyktene på bilen , jah .. og jeg ble jo seff tatt for det (etter 4km forfølgelse av snuten)
og nå sier Biltilsynet at jeg må ta dem bort.

så var det slik at sotsprayen , tja var ganske hard .. har brukt alle avfetting som fantes i huset ..
men får det faen ikke vekk.. siste mulighet er vel "skrape" det bort? :shock:

men jeg for stikke å høre på en malerforretning

#21980  av chris

Prøv bremsevæske

-edit-
men hva du enn gjør, ikke få det på lakken ;)

#21999  av MRQuoc

Vel nå er jeg temmelig sliten , selv i yngre barndom trente jeg "runkemuskelen" godt , hjelper det nesten ikke ..
Etter en time , er vel det ene lyset "klart" , selv med noe sot rundt omkring som nekter å forsvinne , jeg brukte noe som skulle skåne plastikken litt.
men selvsagt måtte jo Svint! til for å fjerne noe som helst.
her er resultatet av PURE arbeidsvilje (spesielt de siste 30 minuttene ) :?

Bilde

jeg skal nå sette lykta på plass og sjekke forskjellen .
lykta begynner å bli matt også etter "tynneren" .

#22001  av chris

MRQ skrev: jeg skal nå sette lykta på plass og sjekke forskjellen .
lykta begynner å bli matt også etter "tynneren" .
Bare husk på å skyll godt, så du ikke får tynner på bilen :P

#22002  av MRQuoc

det har jeg gjort .. :]

og når jeg nå testet og skulle se forskjellen hadde venstre kjørelys gått .. *dooh*
så jeg måtte frem med tåkelysene for å se forskjell .. og jeg ser jo at høyre kjørelys nesten ikke syns i det hele tatt , så det er jo en ide og fjerne sotingen .. , nå venstre baklykt "noe små sot" i kantene som dere ser . ellers er det Betydelig forskjell , og jeg må nok si at jeg er klar for "klare " lykter ..

Bilde

#22003  av chris

Ser kanskje litt mindre "rånete" ut også ;)

#22004  av MRQuoc

med sotingen ? JAH! . . jeg vil helst ha klare lykter

#22005  av MRQuoc

jeg har også fjernet sotfilmen i bakvinduet , men jeg må skrape av de siste flekkene.. noe jeg må ta av vinduet for å få gjort skikkelig. og jeg har ikke garasje , og det .. uhm snør :?

#22006  av chris

MRQ skrev:jeg har også fjernet sotfilmen i bakvinduet , men jeg må skrape av de siste flekkene.. noe jeg må ta av vinduet for å få gjort skikkelig. og jeg har ikke garasje , og det .. uhm snør :?
Noe sier meg at dette blir en mycket pen mr2 ;)

#22020  av Christian

Kjøpte foliatech sotespray en gang i tiden jeg, blei ikke bra så jeg kjøpte foliatech remover, da sprakk plastikken i lykta :roll:
Så jeg ga fan og gnei hele skitten inn med MASSE tynner og lakka de røde i steden! :wink:
Blei bra det da :)

#22025  av MRQuoc

Christian skrev:Kjøpte foliatech sotespray en gang i tiden jeg, blei ikke bra så jeg kjøpte foliatech remover, da sprakk plastikken i lykta :roll:
Så jeg ga fan og gnei hele skitten inn med MASSE tynner og lakka de røde i steden! :wink:
Blei bra det da :)
hehe :P

tok sin tid å skrubbe vekk sota mi :? .. og det var bare den ene lykta , imorgen må jeg ta den andre .. knipe igjen tenna og skrubbe!

btw .. kurvelysene er snart på plass igjen .. , bare finne en måte å feste den "stanga\staget" på under fangeren.

#22109  av MR2turbo

hvis du trenger nye lykter kan du jo prøve å maile han her, som selger bl.annet:
-87+ taillights (with center section), good shape, still clear, not foggy-$50
og
85 taillights and center section-$30
se: http://www.board.mr2faq.com/showthread. ... did=174523

Var ikke så ille priser heller.. :)

#22113  av MRQuoc

bookmarked! :]