TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• HJELP : GÃ¥r det og løfte Supra med truck ? Svar raskt.

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Supra
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Supra
 #193364  av sx-4-ever

Hei.

Skal frakte bil fra Narvik til Tananger med Nor Lines AS. De ringte meg i dag og nekta å skue bilen opp på lastebilen. Derfor ba de meg om at jeg ga dem fullmakt til og legge en palle under bilen og løfte den opp på traileren.

Vil dette gå bra så lenge de legger pallen under begge bjelkene som går bak ? Bilen er en Toyota Supra RZ TT 94 mod.

Håper på raske svar etter som dette skal skje snarest muligt. Takker =)

#193412  av @lpher

Jeg hadde ikke gjort dette med min bil ihvertfall ;)

#193420  av mr.two

Går det ann ? Ja, selvfølgelig går det ann.

Tar bilen skade av det ? Tja...du har jo girkassen og eksosen da.
Hadde jeg vært deg så ville jeg spurt om de ikke hadde en løfter der det var mulig "å spre" armene slik at det blir mulig å bygge en form for "plattform" under bilen slik at det treffer løftepunktene.

#193430  av sx-4-ever

Bilen står uten kasse :) Og vis en setter under en palle og igjen setter 4 klosser oppå slit at de treffer bjelkene, så vil jeg tro det er fult mulig og løfte den rett opp og på bil ?

#193438  av Ivar

Jeg ville valgt et annet transportfirma. Dette høres useriøst ut.

#193460  av 2fast4u

sx-4-ever skrev:Bilen står uten kasse :) Og vis en setter under en palle og igjen setter 4 klosser oppå slit at de treffer bjelkene, så vil jeg tro det er fult mulig og løfte den rett opp og på bil ?
Usikker på hva du mener med bjelker, men hvis dette er rammeforsterkninga i dørk så ville ikke jeg ha sjangset noe slikt på min bil.
Blir også problemer å få en palle under bil når en org Supra bare har ca 10cm klaring under rammeforsterkinga mot bakke.
Jekkfestene ute ved kanalene har en avstand på ca 1,25 mtr i lengderetning og ca 1,45 mellom høyre og venstre.
Blir litt problemer da med en palle som er 1200x800 mm og høyde på ca 15 cm (Europalle). Men det finnes vel også større paller.

I en by som Narvik så skulle det vel ikke være noe problem å få tak i en vinsj for å trekke bilen opp på flaket, eller å samle sammen såpass mye folk at denne lett kan dyttes opp uten å skade bilen.

Er det ikke enklere/billigere å sende bilen med tog sørover ?

:wink:

#193469  av Rockon GT-R

Hadde aldri gjort det her med min bil!! Stikkord: pröveskilt eller slepetau!

#193521  av sx-4-ever

Fikk ny mail av frakt firmaet i dag. De skrev at de skulle heller sende en lastebil inn og hente bilen og kjøre direkte hit til stavanger. Så slapp vi og bruke truck.