TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • brukt 2001 mod

  • Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #193473  av larskr23
 
Har nettop kjøpt meg en brukt mr2 -01 mod, bilen er TTE senket 30 mm og har montert effektanlegg!

Det jeg har veldig lysst til, uten å ha noe spesielt peiling på bil, er å høre om hvordan mulighetene er for å fiksa på motoren så man får litt mer HK! Tenkte ikke på noe mer enn 200hk.

Har også sett noen med veilside bodykit, og lurte om noen kunne gi meg litt info om det? pris og hvor jeg finner det?

På forhånd takk:)

Mvh Lars Kristian

 #193510  av Magne_F
 
Heisann, og gratulerer med ny bil. Skal du ha 200 hester i denne er nok turbo det greieste valget. På min bil sitter det et turbo kit fra Lampka Motorsport i Tyskland. Dette skal gi ca 200 hk, og jeg er veldig fornøyd med det. Ellers har Jan Erik her på forumet satt inn et Turbo Kit fra Hass som yter en del mer. Hvis du søker i forumet her vil du nok finne litt info. Lykke til.
 #193512  av jan-erik
 
larskr23 skrev:Har nettop kjøpt meg en brukt mr2 -01 mod, bilen er TTE senket 30 mm og har montert effektanlegg!

Det jeg har veldig lysst til, uten å ha noe spesielt peiling på bil, er å høre om hvordan mulighetene er for å fiksa på motoren så man får litt mer HK! Tenkte ikke på noe mer enn 200hk.

Har også sett noen med veilside bodykit, og lurte om noen kunne gi meg litt info om det? pris og hvor jeg finner det?
Hei og velkommen på forumet. Tror du kan ha det veldig morsomt med bilen sånn som den er nå også.

Når det gjelder å få opp mot 200hk er valget turbo, kompressor eller bytte til 2ZZ (T-sport) motor. Uten spesiell peiling på å skru selv må du nok regne med å betale litt... Skal du ha turbo ferdig montert på bilen må du regne fra 50.000,- og oppover, har da ikke tatt med engangsavgifter. Kompressor ligger i samme gata, og 2ZZ kanskje litt rimeligere, men da avhengig av at du kan gjøre litt selv.

Når det gjelder bodykit blir jo smaken som baken. Er ingen spesiell fan av Veilside, og i tillegg koster bodykit'et mye, samt at du trenger breedere felger og ny eksos tilpasset kit'et. Regn med 60-80K minst. Vil du ha widebody kit se heller på Monocraft.

Dessverre er det litt for få med kunnskap om disse bilene på forumet her, men nå som MK3 begynner å bli litt mer overkommelig i pris og folk ser hva slags potensiale bilen har, tror jeg det vil forandre seg. Anbefaler at du logger deg inn på forumet på http://www.spyderchat.com og søker litt.

Og med trimming så må du jo regne med at ting kan ryke. Må opp med min motor nå da den ikke er helt frisk lenger for å si det sånn... men gikk da 7000km med turbo oppsettet. Ikke for å skremme.... :wink:

Men vil du det mest mulig driftssikkert ville jeg puttet inn en 2ZZ motor.
 #251393  av bøh!
 
Sant at Veilside kittet er dyrt, men det finnes jo replica kit som invader.

Nå som dollaren har sunket er ikke disse kittene så dyre hvis man bestiller fra statene.

Replica:
http://www.grounddynamics.com/Templates ... lderId=430

Veilside:
http://www.i-m-racing.com/veilfor01mrs.html

Det som er kjipt er at eksosanlegget ikke lenger produseres av veilside så dette må custom bygges...

 #251595  av mr2cato
 
Syns APR sitt widebody kit til mk3'en din er helrått.

det ligger høyt i pris, men tøffere kit finnes kit til spyderen finnes ikke, spør du meg :D

Vil ikke anbefale denne leverandøren, de er umennesklig trege og veldig useriøse, men kittet er helrått :P

http://streetdesign.no/?go=produkt&id=8002