TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Vinterdekk...urk!

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt alle andre Toyota modeller
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt alle andre Toyota modeller
 #22217  av @lpher

Da er vinterdekka på plass på Supran....

Det ble Yokohama denne gangen også...måtte kjøpe nye bak..fordi de var...yepp you guessed it....TYNNSLITTE! ;-)

Touble is...det finnes (fremdeles) ikke 'ordentlige' piggfrie i bredere dim enn 235...ihvertfall ikke i 40 profil...og 235/40 er en god stretch på 9,5" i can tell you... ;-) Så jeg skulle vel egentlig a hatt ett sett med felger som passer til MR2/Supra i 17"x8" til vinterdekka mine...anyone here who wants to trade? ;-)

@lpher

#22225  av chris

"urk" du liksom

Hør han med luksusproblem da ;)

#22235  av Ninjamannen78

Går det ikke bra med org dim 235/45-17? Har akkurat bestilt Bridgestone Blizzak til min Supra i den dimensjonen. Betaler 7K for de, syns faktisk det var en ok pris. Kunne også fått Nokian PIGGDEKK :shock: i den dimensjonen, var bare 500kr dyrere. Men bilen vil bare bli brukt i "god-vær" om vinteren, og da er det ikke piggføre uansett.

#22240  av @lpher

Ninjamannen78 skrev:GÃ¥r det ikke bra med org dim 235/45-17?
Har 225/45-17" (på 8" felg) foran og 235/45-17" (på 9,5" felg) bak pr. idag....og 245/255 er egentlig det absolutte minimum på 9,5" ;-)

Cluet er at det finnes 'tysker-vinterdekk' i de fleste værsting dimensjoner...men de er ikke mye brukbare på annet en autobahn på vintertid....så 235/40 er omtrent det værsteste dimensjoene som finnes i vinterdekk som passer nordiske forhold... ;-)
Ninjamannen78 skrev: Har akkurat bestilt Bridgestone Blizzak til min Supra i den dimensjonen. Betaler 7K for de, syns faktisk det var en ok pris.
Det går....men du bør ikke ligge så altfor 'bredt' i svinga...husk, dette er rimelig mjuk gummi....om du kjører slik du gjør på sommerstid så er dekka borte innen januar...trust me...i know this ;-)

Av erfaring...så slites midtbanen av dekkene ganske mye mer enn sidene om du kjører litt aktivt med 235/40 på 9,5" felga bak...

7K er jo kongepris det...samma som jeg betaler for Yokohama dekka det... ;-)
Ninjamannen78 skrev: Kunne også fått Nokian PIGGDEKK :shock: i den dimensjonen, var bare 500kr dyrere.
Piggdekk?!! ...selgeren skulle skamme seg...bare det å nevne slikt til bruk på en Supra...LOL ;-)
Ninjamannen78 skrev: Men bilen vil bare bli brukt i "god-vær" om vinteren, og da er det ikke piggføre uansett.
True....bor sjøl 'rett uttom' byen....og har heller ikke noen problem med piggfritt på Supran...traction controllen er derimot på..når føret er som værst ;-)

Artig foresten å kjenne åssen 4-punkts ABS'en fungerer....på vei med litt is/litt tørr/litt fuktig asfalt....UANSETT så går bilen rett fram når du bremser litt 'aktivt' ;-) Det som er enda kuulere...at det fungerer i sving også... ;-)

@lpher