TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Senking av MR2

• Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #22464  av cameleon

Nr jeg kjørte hjem fra flyplassen i kveld, så var det min første kjøretur med min mk2 på isføre. Var sabla glatt og litt skummelt å kjøre spør du meg. Nå er både 90-91 kjent for å sleppe lett på rumpa i motsetning til de senere utgavene av mk2. Jeg hørte noen nevnte at grunnen var at 90-91 var så mye høyere bak enn de senere modellene. Så det jeg lurer på er om det ville ha hjulpet å senke bile noe bak? Om det i hele tatt gjør noen forskjell? Eller vil det hjelpe å legge noe tynge foran eller bak?
 #22465  av Mr2 Mk2

senking sa du?er ikke helt sikker på hva det betyr,men er det noe slikt?
Vedlegg
Mr2%2003.jpg
Mr2%2003.jpg (49.42 kiB) Vist 4156 ganger

hm

#22466  av Dont_Panic

tja, har kjørt 5 år på vinterføre med standard 91 mod.. har funnet ut at det er bedre og gasse litt for mye enn litt for lite, og hvertfal ikke brems i en sving det er glatt (skal ikke gasse for brått eller for mye, bare holde gassen passe) :) man glir liksom mere rundt svingene med rompa en meter lengre ut en fronten i mr2 på vinterføre, det er sånn jeg kjører om vintern hvertfal, og vær ops på at om du ikke bor midt i byen hvor det måkes hele tiden er du din personlige snømåker om vintern :D

#22467  av mralp

Kjøp vinterdekka mine :P Blizzak på standard kjipe orginalfelger, godt grep men kjip look! Jeg har de på lager i Trondheim, bruker ikke bilen om vinteren. :wink:

#22470  av tahustvedt

Grunnen til at de første MK2 slipper lettere på rumpa ved bremsing er fordi hjulopphenget endrer seg når det beveger seg opp og ned. Når rumpa på bilen løfter seg (ved bremsing) så går hjulene mer mot "toe out" og det øker overstyringstendensen. Dette ble endret på de senere utgavene fordi folk som reagerte med å slippe gassen når det gikk for langt kræsjet med ræva først.

Jeg begynner nå på den fjerde Bardufoss-vinteren med min 91-modell og det er en veldig bra vinterbil bortsett fra de praktiske problemene med dører som fryser og is på panseret. Jeg må innendørs med bilen et par ganger i uka for å tine. Når det er is på panseret lar jeg bare lyktene stå oppe hele tiden. Eneste gangen det er lyst nok til å kjøre med lyktene nede er midt på dagen uansett, og da jobber jeg. :)

#22482  av cameleon

La merke til det i dag jeg også. Kjørte bilen til hurtigbåten for jeg skulle hente noen der. Er ei lita rundkjøring (eller en slags rundkjøring hehe) der som jeg måtte prøve den ut inni. fikk sleng hele veien rundt så sørpa spruta rundt til alle kanter. Var desverre noen småunger som satt å lekte seg p fortauet der som ble litt våte, så jeg stoppa og spurte om det gikk bra. Kjøpte etterpå en liten godtepose til de som plaster på såret :)

De lurte på om jeg var advokat siden jeg kjørte sånn bil hihi :D Søte smårollinger det der hehe

#22495  av tommyboy

Flott gimmic Camelon :)

#22496  av Mr2 Mk2

cameleon skrev::D Søte smårollinger det der hehe
hva tror du Christian vil si til dette..Også dere som skal gifte dere da!

Cameleon:
"Kom igjen det gutten min Vi skal få det såååå herlig sammen Men da må du love meg at vi kan ha en sånn stor herlig dobbeltseng. Helst rosa interiør i huset og at Kjartan fra Valen TV får komme over i ny og ned "

#22497  av @lpher

tahustvedt skrev: Jeg begynner nå på den fjerde Bardufoss-vinteren med min 91-modell og det er en veldig bra vinterbil bortsett fra de praktiske problemene med dører som fryser og is på panseret.
Det finnes en enkel remedy for låssylindre som fryser...monter alarm eller fjernstyrt-sentrallås så er det problemet ut av verden ;-)

Vi leverer for eksempel Enforcer fjernsyrt sentrallås ferdig montert til 1.490,- ;-)

...og det er det mange som kjøper istedet for å skifte låssylindre... ;-)

@lpher

#22500  av Mr2 Mk2

@lpher skrev: Det finnes en enkel remedy for låssylindre som fryser...monter alarm eller fjernstyrt-sentrallås så er det problemet ut av verden ;-)

Vi leverer for eksempel Enforcer fjernsyrt sentrallås ferdig montert til 1.490,- ;-)

@lpher
sikkert jævla teit spørsmål,men hvorfor fryser ikke sent låser også da..Går ikke de på samme sylinder? :oops:

#22534  av CelicaTurbo

av alt det som ble gjort med understellet til 92-revisjonen er det nok senkingen som hadde minst effekt på den spøkefulle ræven :)

#22535  av chris

CelicaTurbo skrev:av alt det som ble gjort med understellet til 92-revisjonen er det nok senkingen som hadde minst effekt på den spøkefulle ræven :)
Jeg visste ikke at 2.rev var senka i forhold til 1.rev engang jeg :)

#22540  av CelicaTurbo

den er senket noe men det er minimalt, kanskje en cm eller to? :) Den er også litt stivere orginalt..

#22543  av chris

CelicaTurbo skrev:den er senket noe men det er minimalt, kanskje en cm eller to? :) Den er også litt stivere orginalt..
Ja, at den er stivere visste jeg. og det er gjort en god del med understell vet jeg.. og er vel gjort noe med hjuloppheng også? Men lærte jo noe nytt i dag også da ;)

#22559  av tahustvedt

@lpher skrev:
tahustvedt skrev: Jeg begynner nå på den fjerde Bardufoss-vinteren med min 91-modell og det er en veldig bra vinterbil bortsett fra de praktiske problemene med dører som fryser og is på panseret.
Det finnes en enkel remedy for låssylindre som fryser...monter alarm eller fjernstyrt-sentrallås så er det problemet ut av verden ;-)

@lpher
Jeg snakker ikke om låsen, men døra. Vinduet og døra fryser fast i pakningene. Jeg må bruke kupevarmeren hver gang jeg skal kjøre, ellers så får jeg ikke opp dørene. Låsen fryser aldri. Jeg har forresten alarm med fjernkontroll.